...
Tovább »
Utolsó frissítés: 2023. november 29. Észrevette-e, hogy organikus keresési forgalma néhány óra vagy nap alatt drasztikusan megváltozott? Lehetséges, hogy webhelyét érintette egy legutóbbi Google-frissítés. A Google frissítései komoly csapásokat mérhetnek azokra a vállalkozásokra, amelyek bevételükhöz organikus forgalomra támaszkodnak, pl. online hirdetéseken, társult linkeken vagy termékek online értékesítésén keresztül. Főleg a Google „alapfrissítései” közismertek hirtelen és jelentős hatásukról, ami miatt a webhelytulajdonosok gyakran elgondolkodnak azon, hogy mit csináltak rosszul, és hogyan állíthatják helyre keresési forgalmukat. Ezért ebben a cikkben a következőkről fogunk beszélni: - Mi az a Google (core) frissítés? |
Egyszerűen fogalmazva, a keresési algoritmusok a linkeket két típusra osztják: |
A Google-frissítések jellege fokozatosan változóban van. Már egyre ritkábbak a főbb, alapvető frissítések, amelyek teljesen felforgatják a keresési eredményeket. Ehelyett egyre nehezebb megkülönböztetni a frissítéseket a „szokásos” SERP-ingadozásoktól, mivel hatásuk csökkenni látszik. Ráadásul a Google évente több ezer apróbb fejlesztést hajt végre a keresésben – és ez a szám folyamatosan növekszik. Ez egyre nehezebbé teszi a keresőoptimalizálók számára, hogy felismerjék a frissítéseket, elemezzék a hatásokat, és ennek megfelelően alakítsák át SEO stratégiájukat. Különösen azért, mert a Google kommunikációja az algoritmusfrissítésekkel kapcsolatban általában homályos és átláthatatlan. Egyre nehezebb számunkra is hasznos és informatív összefoglalót adni a változásokról (a konkrét ajánlásokkal együtt) minden alapvető frissítés után. De hogy a SEO munkánk továbbra is naprakész legyen, nem lehet lemaradnunk az új és fontos fejleményekről. Ebben a cikkben tehát visszatekintően nézzük át az elmúlt 6 hónap legfontosabb frissítéseit. Azt is elmagyarázzuk, hogy ezek miféle trendeket tükröznek, amelyeket mindenképpen érdemes beépíteni a SEO stratégiájába. ... Tovább » |
A SEO jelentéseMi az a seo? A keresőoptimalizálás, vagy SEO (angolul Search Engine Optimization) lényege, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre az organikus találati lista elejére, optimális esetben az első helyére juttassuk. Magyarországon a keresőoptimalizálás egyet jelent a Google keresőre történő optimalizálással.Organikus találati lista?Amikor keresel a Google keresőben, akkor a találati lista első pár eleme fizetett hirdetés lesz. Ha ide szeretnél bekerülni, akkor neked a Google Ads rendszerben kell hirdetned. A fizetett hirdetések után viszont az organikus - nem fizetett - találatok következnek, ahova már be lehet kerülni keresőoptimalizálással.A fizetett hirdetések után az organikus találati lista következik
A keresőoptimalizálás egy hosszú, véget nem érő folyamat, amivel hosszú távon, ingyenes forgalmat tudunk terelni a weboldalunkra. Ahhoz, hogy az oldalunk minél feljebb jelenjen meg a találati listában, először is technikailag kell rendben lennie. Ha ez megvan, jöhet a tartalom. Nagyon erős, releváns, a keresési igényeket kielégítő tartalomra lesz még szükség, amit m ... Tovább » |