22:06
Visszaesett weboldalad a Google keresőben? Mutatjuk a javítást. (1. rész)
Berobban a Google terminátorKépzeld el, hogy egy reggel felébredsz, megnézed weboldalad rangsorolási jelentését, és azt látod, hogy webhelyed nehezen megszerzett pozíciói a Google-ben teljesen megváltoztak. Eltűnt a Google top 10-ből és top 100-ból, nyoma sem maradt. Egész biztos, hogy ez egy szörnyű érzés.

Ebben a cikkben lévő tippek segítenek, hogy jó pozícióban maradj. Illetve segítenek megkeresni a lehetőséges okokat, ha már beütött a baj. Ilyenkor a legjobb, ha nem pánikolunk, csak módszeresen elkezdünk dolgozni azon, hogy minél előbb visszanyerjük a helyezéseinket.

Miért csökkenhet a helyezésed a Google-ben?

A rangsor hirtelen csökkenésének okai eltérőek: előfordulhat, hogy a Google frissíti az algoritmusait, a SERP gazdag funkciói változnak, vagy esetleg hibásan hajtottál végre webhelymódosításokat. Egy másik ok az is lehet, hogy egy döntő fontosságú webhely jogosultsági tényező gyengült. Például előfordulhat, hogy webhelyed elveszítette a visszamutató linkeket, leromlott az oldal sebessége, vagy az új kialakítás akadályozza a felhasználói élményt.

Az útmutatóból megtudhatod a hirtelen rangsorolás változással járó leggyakoribb okokat, mindegyikhez tüneteket, gyógyulási tippeket és megelőzési módszereket ismertetünk. De mielőtt belevágnánk…

Ellenőrizd az adatok pontosságát

Ha a SEO által generált forgalom csökkenésével foglalkozol, a legfontosabb dolog, amit kétszer kell ellenőrizned, az az adatok pontossága. Győződj meg arról, hogy nem hiányzik egy bizonyos időszakra vonatkozó adat, egy eszköz vagy egy oldaltípus. A jó hír az, hogy ezeket a hibákat könnyű észlelni és a jövőben megelőzni.

Ráadásul az organikus forgalmi ingadozásokban nincs semmi szokatlan. Csak hogy megnyugodj, összehasonlíthatod a statisztikákat az átlagos SEO forgalom ingadozásának kiszámításával. Például megrajzolhatod heti SEO forgalmad és az elmúlt 12 hónap átlagos pozícióját, és kiszámíthatod ebből az eltérést. Ha a visszaesés továbbra is drámai, akkor jön a többi teendő.

És végül nézd meg, hogy a tendencia maradandó-e. Fent az egyik ügyfelünk oldalára vonatkozó Google Search Console-adatok láthatók, és látható, hogy volt némi zűrzavar, de az oldal magától helyreállt. Fogalmam sincs, mi okozta az elmozdulásokat, valószínűleg a Google tett valamit az algoritmusaival kapcsolatban. Ilyenkor fontos megőrizni a hidegvért, és megnézni, megoldódik-e magától a helyzet.

Ellenőrizd az oldalak indexelését

Amikor eszközeid rangsorcsökkenésről számolnak be, biztosan sürgősen tenned kell valamit. De itt ne engedj a pániknak – kezd el kivizsgálni a probléma hatókörét. Először írd be a keresőbe: site: domain név, hogy gyorsan ellenőrizd, hogy webhelyed továbbra is indexelve van-e.

Ha továbbra is megtalálod oldalaid a keresési eredmények között, az jó hír. De ha a legtöbb oldal hirtelen kiesik a keresőmotorok indexéből, az manuális büntetést jelenthet.

Ezután szükséged lesz néhány eszközre, hogy mélyebbre áss, és megértsd a rangsorcsökkenés okát. Leginkább a Google Search Console-ban tudod keresni a válaszokat. Ezenkívül a helyszín-ellenőrző eszközöket is használhatoda mélyrehatóbb ellenőrzések futtatásához. Ebben az útmutatóban bemutatom, hogyan használjuk marketing ügynökségként a SEO Powersuite eszközeit ügyfeleinknek, hogy azonosítsuk és kijavítsuk a problémákat.

Most lépésről lépésre nézzük meg a rangsor csökkenésének okait, és nézzük meg, hogyan állapítható meg, hogy ez vajon érint-e téged. És ha igen, hogyan hozhatjuk vissza oldalaid a Google tetejére.

 

1. Manuális büntetés a Google-től

A Google munkatársai gyakran maguk ellenőrzik a weboldalakat, amikor úgy döntenek, hogy a webhelyen található valami, ami nem felel meg a Google irányelveinek, ilyenkor szankcionálják azt. A kézi szankciók okai eltérőek lehetnek, a felhasználók által generált spamtől, vagy álcázást tartalmazó webhelyektől, a valaki más negatív SEO-támadásaiból származó természetellenes linkekig.

Diagnózis

Ha egyik napról a másikra jelentős csökkenést észlelsz a helyezésekben (több mint 10 pozíciót) jelentős számú kulcsszónál, akkor az első dolog, amit ellenőrizni kell az a manuális tiltás.

Ezeket könnyű megtalálni: jelentkezz be Search Console-fiókodba, és lépj a Biztonság és kézi műveletek > Kézi műveletek szakaszba. Ha az oldal valóban kézi büntetést kapott, akkor erről értesítést kap. Íme egy példa egy kézi büntetés-figyelmeztetésre a Search Console-ban.

Google manuális tiltás

A következő lépés annak meghatározása, hogy pontosan mi rontotta weboldalad, webshopod rangsorolását. Nos, a Google nem lesz túl konkrét, de biztos képet ad arról, hol keresd a tettest. A közlemény azt is tartalmazza, hogy a művelet az egész webhelyet érinti-e, vagy csak bizonyos oldalakat vagy aldomaineket.

Mindenféle figyelmeztetés esetén más megközelítésre lehet szükség a javításhoz.

Íme néhány módszer a manuális tiltások okainak azonosítására:

Természetellenes bejövő linkek észlelése

A negatív SEO-taktikák általában a webhelyre mutató spam jellegű, rossz minőségű backlinkek, tüskék formájában jelentkeznek. Ez pedig drámai hatással lehet webhelyed rangsorolására.

Ilyenkor elemezzük a backlinkek profilját, és ellenőrzünk két dolgot: a közelmúltban megugrott-e a visszamutató linkek száma, és a büntetés kockázata minden egyes visszamutató forrás esetében.

 

Kimásolt tartalom

Amikor valaki lemásolja (gyakran automatikusan) egy webhely tartalmát, a Google először az „ellopott” verziót fedezheti fel és rangsorolhatja.

Használd a Copyscape alkalmazást, hogy megtudd, valaki másolja-e át a Te tartalmad más webhelyekre, vagy hogy esetleg szövegíróid más webhelyekről másolnak tartalmat – mindkettő egyformán rossz a SEO számára. Mindössze annyit kell tenned, hogy megadod az oldal URL-jét, hogy megtudd, vannak-e másolatok az interneten.

 

Ellenőrizd, hogy feltörték-e a webhelyed

A Google csak megbízható tartalmakat szeretne megjeleníteni, ezért keresi a webhelyeket rosszindulatú programok után kutatva. A feltörést nem követi rangsorolási büntetés, de a keresési eredmények között piros figyelmeztetés jelzi, hogy az oldalt feltörték. A felhasználók valószínűleg nem kattintanak az ilyen URL-ekre, ami a forgalom csökkenéséhez vezet.

Ha a Google azt látja, hogy webhelyed feltörték, erről értesít téged Search Console-fiókod Biztonsági problémák szakaszában.

 

Félrevezető átirányítások

Egy másik büntetett taktika az álcázás, amikor a látogatók a rangsoroló URL-címen történő átirányítás miatt olyan oldalra bukkannak, amelyre nem számítottak.

Ilyenkor olyan átirányításokat keresünk ügyfeleinknek, amelyek „a várttól eltérő helyre” viszik a felhasználókat. Megvizsgáljuk a 301-es és 302-es átirányításokat, valamint a meta frissítéssel rendelkező oldalakat. Megjelenítjük az átirányított URL-ek listáját a céllal együtt és keressük az eltéréseket.

Természetellenes kimenő linkek keresése

A leggyakoribb probléma a fizetett linkek megléte, beleértve azt is, ha azok a linkcsere-sémák részét képezik. Ha egy webhelyet kapnak linkek vásárlásán vagy eladásán, előfordulhat, hogy teljesen kitiltják a keresési eredmények közül.

Ebben az esetben valószínűleg kitalálható könnyen, mely linkek rontották el a webhely rangsorát. Ha nem, akkor azonosítjuk azokat az oldalakat, amelyek gyanúsnak tűnhetnek a Google számára a sok külső link miatt.

Ellenőrizd a tartalmat

Vannak olyan tartalommal kapcsolatos problémák is, amelyek mérhetően befolyásolhatják a rangsorolást. Problémák léphetnek fel például spammel, vékony tartalommal vagy ismétlődésekkel.

Ilyenkor ellenőrizzük ügyfeleinknek, hogy a tartalom okozta-e a rangsor csökkenését. Ügyelve a meta tartalmakra, a cím duplikációkra stb.

Ami a vékony oldalakat illeti, minden oldalon a szavak számát át kell tekinteni. Ilyenkor megnézzük, hogy a weboldal egyes aloldalai a megfelelő szerkezettel és szószámmal rendelkeznek-e?

Ne feledjük, hogy a szavak száma relatív, és valószínűleg minden oldalt vagy kategóriát egyenként kell megvizsgálni. Azt kell ellenőrizni első sorban, hogy az oldalak megfelelnek-e annak a keresési szándéknak, amelyre létrehozták őket. Hiszen nem mindegy, hogy milyen mennyiségű tartalomban, milyen számban helyeztük el a célkulcsszavakat.

Arra is figyelni kell, hogy az Összes erőforrás szakasz minden típusú fájlt megvizsgáljon a HTML-ben. Egyéni kereső eszközzel pedig gyakorlatilag bármit megtalálhatunk a tartalomban.

Hogyan lehet javítani?

Miután meghatároztuk a rangsorcsökkenés pontos okozóját, ki kell javítanunk, és meg kell kérnünk a Google-t, hogy vizsgálja felül a büntetés mértékét.

 

Semlegesítsük a spam jellegű linkeket

Ha a büntetés oka egy negatív SEO támadás volt mérgező backlinkeken keresztül, akkor a Google disavow tool eszközével megmondhatjuk a Google-nak, hogy hagyja figyelmen kívül azokat.

Mielőtt visszautasítjuk a kockázatosnak tűnő linkeket, mindegyiket manuálisan megvizsgáljuk.

Ezenkívül először érdemes kapcsolatba lépni az összekapcsoló domainek weboldalainak kezelőivel, és megkérni őket, hogy távolítsák el a linkeket. Ezután, ha ez nem segít, visszautasíthatjuk a visszamutató hivatkozásokat. Ha több ilyen link van, akkor létrehozunk ehhez egy fájlt és tömegesen töltjük be őket.

 

Távolítsd el az ismétlődő tartalmakat

Sajnos nincsenek megfelelő eszközök a plagizálókkal szemben. Előfordulhat, hogy fel szeretnéd venni a kapcsolatot azzal, aki ellopja a tartalmat, de valószínűleg válaszolni sem fog az illető. A probléma kezelésének hatékonyabb módja – különösen, ha a lemásolás szisztematikus –, ha a Google szerzői jogok megsértéséről szóló jelentésével jelented a plagizálót.

 

Javítsd ki a rossz átirányításokat

Távolíts el minden szükségtelen átirányítást. Ideális esetben csak a 301-eseket használd, és csak akkor, ha az átirányításnak van értelme a felhasználók számára.

 

Távolítsd el a felhasználók által generált spamet

Lapozz át webhelyed azon oldalain, amelyek lehetővé teszik a felhasználók által generált tartalmat (termékértékelések, blogbejegyzések megjegyzései, fórumok), és ellenőrizd a spam jellegű megjegyzéseket. Egyszerűen távolítsd el az ilyen megjegyzéseket, és tiltsd le a spam fiókokat.

 

Javítsd ki a feltört webhelyeket

Ha ez megtörtént, biztonsági szakértők tanácsára és eszközökre lesz szükséged webhelyed biztonságához. Fogadd meg a Google által biztosított útmutató lépéseit a visszaélések megelőzésére és nyomon követésére. Megmondja, hogy milyen intézkedések akadályozzák meg, hogy a rosszindulatú programok a jövőben megjelenjenek webhelyeden.

 

Nofollow természetellenes linkek

Nem valószínű, hogy a linkcsere-sémák a te tudtod nélkül megtörténhetnek, legalábbis addig, amíg saját magad kezeled weboldalad. Abban az esetben, ha elfogadod a tartalmi hozzájárulásokat, győződj meg arról, hogy mindegyiket felülvizsgálod, és hogy a mellékelt linkek szerkesztői jellegűek, és lehetőleg nofollow vagy szponzorált címkével vannak megjelölve.

 

Végül, miután mindent kijavítottál, nyújts be felülvizsgálati kérelmet a Google-nak.

Ezt úgy teheted meg, hogy Search Console-fiókod Kézi műveletek részében az Ellenőrzés kérése lehetőségre kattintasz. Célszerű megjegyzést küldeni a kérelemhez, amelyben leírod a probléma megoldására tett lépéseket. A rangsorolási tilalmat egy-két héten belül eltávolítják, miután a Google felülvizsgálta kérelmed.

Megelőzés

Hogy megkíméld magad a fáradságtól, próbáld meg a SEO-dat a lehető „legfehérebben” működtetni. Írj hasznos tartalmat, tedd tisztességessé linképítő játékod, és dolgozz webhelyed tekintélyén és relevanciáján, hogy természetesen érd el a jó helyezéseket.

Annak érdekében, hogy megvédd webhelyed a negatív keresőoptimalizálási támadásoktól, tegyél intézkedéseket a biztonság fokozása érdekében, és futtass rendszeres visszamutató-ellenőrzéseket, hogy megvédd magad a spam jellegű backlinkekkel kapcsolatos rangsorcsökkenéstől. Ne feledd, hogy a backlink profil egészséges megőrzése folyamatos erőfeszítés, még a SEO támadás után is.

SEO keresőoptimalizálás szolgáltatásunkon belül, mi ügyfeleink backling profilját folyamatosan frissítjük beállított automatikus feladatok segítségével és e-mailben értesít minket a rendszer, ha természetellenes backlinkek születnek.

Emellett persze sokrétűen kell figyelemmel kísérni a backlinkekkel kapcsolatos egyéb statisztikákat is, például a horgonyszöveg sokféleségét, a büntetés kockázatát stb.

 

2. Google algoritmus frissítések

Az algoritmus frissítése kétféleképpen befolyásolhatja webhelyed rangsorolását. Először is lehet ez, a Google által kiadott új algoritmus (vagy egy régebbi ismert algoritmus jelentős frissítése). Másodszor, ez lehet az alapalgoritmusok egyik folyamatos frissítése.

Diagnózis

Ha arra gyanakszol, hogy egy algoritmikus frissítés kibocsátása befolyásolta a rangsorolásod, nézd meg a keresőmotor híreit, hogy van-e róla információ, vagy más weboldal tulajdonosok tapasztaltak-e hasonlót.

A Google általában hatalmas frissítéseket jelent be, és ezek az információk azonnal bekerülnek a SEO hírplatformokba. Ne feledd, hogy a frissítés résekhez is kapcsolódhat, és néhány webhelyet érinthet. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a hír nem azonnal terjed el.

Ezenkívül a különböző SEO-eszközök nyomon követik a SERP volatilitását, azaz számos webhely kulcsszópozícióinak gyors ingadozásait, amelyek általában egybeesnek az algoritmikus frissítésekkel.

Hogyan lehet javítani?

Amint a frissítéssel foglalkoznak a hírek, megtaláljuk az információkat arról, hogy miről szól, és mit kell tenni a helyreállításhoz. Ellenkező esetben kérdezd meg akár a Reddit keresőoptimalizáló közösségét és a Facebook felhasználói csoportokat – az ottani emberek mindig segítőkészek és gyorsan válaszolnak.

Ami az alapvető frissítéseket illeti, John Mueller megemlítette, hogy az alaprendszerük hosszú távon vett információkat az egyes webhelyekről. Tehát, ha azt veszed észre, hogy oldalaid zuhannak egy alapfrissítés után, akkor a probléma általában a webhely minőségével van, nem pedig egyszeri technikai beállítással.

Általában az alapfrissítés utáni visszaesések azt jelentik, hogy a webhelynek javítania kell az E-A-T jelzésein, azaz a tekintélyen, a relevancián és a bizalmon. Tehát a javítások nem lesznek gyorsak, de szerencsére nem is lesznek rövid életűek.

 

Íme néhány trükk, amelyek segítenek helyreállítani a rangsort az ismert Google algoritmus-frissítésekből:

  • Vizsgáld át linkprofilod, hogy észrevedd a feléd érkező gyanús linkeket. Mint fentebb említettük, ebben egy SEO ügynökség lehet a legnagyobb segítség számodra.
  • Alkalmazz működő linképítési technikákat a hivatkozásokhoz kapcsolódó algoritmusfrissítések helyreállításához. Keress a releváns webhelyekről származó szerkesztői linkeket, és tartsd a változatos horgonyszöveget.
  • Vizsgáld át tartalmad, és keress duplikált, vagy vékony tartalmat és egyéb zavaros dolgokat, hogy kiküszöböld a jó öreg Panda algoritmussal kapcsolatos problémákat (amely ma már az alapvető rangsorolási rendszer része). Ezt megteheted a potenciálisan problémás oldalak észlelésével.

Ezenkívül olvass el útmutatót arról, hogy a webhelytulajdonosoknak mit kell tudniuk az alapvető frissítésekről, mivel senki sem tud jobban segíteni, mint a Google. És végül hallgasd meg a Google Keresőközpont legújabb podcastját, amely elmagyarázza, hogyan működnek a mai rangsorolási frissítéseik – ez minden dolgot világossá tesz.

Megelőzés

Természetesen nincs biztos módja annak, hogy megvédd magad a Google jövőbeli frissítéseitől, amelyekről nem tudsz semmit. De egy dolgot tehetsz, hogy távol tartod magad a szürke kalapos SEO technikáktól, amelyeknek nincs más célja, mint a rangsorolás manipulálása.

Egy másik kulcsfontosságú dolog az, hogy figyeld a SERP változásait a cél kulcsszavaidnál, és keresed a szokatlan rangsorolási változásokat.

Sokat segíthetnek még ilyenkor versenytársaink, akik a te weboldaladdal együtt kiestek a legjobb eredmények közül. Vizsgáld meg alaposan ezeket az oldalakat, és próbáld meg megfigyelni azokat a közös mintákat, amelyekről úgy gondolod, hogy a rangsor csökkenést okozhatták.

Ezután tekintsd meg azokat az oldalakat, amelyek bekerültek a Google top 10-ébe. Ismét keress olyan mintákat, amelyek kiemelik ezeket az oldalakat: több tartalommal rendelkeznek? Több kép? Jók a videók? Az észlelt mintáktól függően gondold át, hogyan javíthatnád webhelyed hasonló technikákkal.

 

3. A versenytársak lépései a Google-ban

Lehet, hogy nincs baj a weboldaladdal, webshopoddal, csak a versenytársak jobbak lettek. Bár ritkán okoz drámai csökkenést a helyezésekben, érdemes megvizsgálni a versenytársak tevékenységét, ha néhány pozíciót visszaestél.

Számos oka lehet a pozícióvesztésnek és annak, hogy a versenytársaid jobban teljesítnek:

  • A tartalmad egyszerűen elavul, mivel ma a Google szereti a frissebb dátumokat, és az információknak naprakésznek kell lenniük.
  • A versenytársak az egész webhelyre kiterjedő fejlesztéseket hajtottak végre: lehet, hogy több backlinket építettek, vagy megváltoztatták webhelyük szerkezetét.
  • A versenytárs valószínűleg egyesével frissíti oldalait, javítva a tartalmat, a fejléceket és a HTML-címkéket.

Diagnózis

Mi ilyenkor megnézzük a SERP előzményeit, hogy megtudjuk, hogyan változott a rangsor ügyfelünk és versenytársai között.

Ha a változások kaotikusak (új webhelyek léptek be, nagy a mozgás az előzményekben), akkor valószínűleg Google lépett közbe – ez egy rövid ideig tartó magas SERP-volatilitás az algoritmus apró módosításai miatt. Ebben az esetben nincs szükség teendőre.

De ha azt látjuk, hogy sok pozíciót ugyanaz a néhány webhely utolér, itt az ideje egy alapos vizsgálatnak. Mi havidíjas SEO keresőoptimalázálás szolgáltatásunkon belül, minden ügyfelünknek 5 versenytársát folyamatosan megfigyeljük az ügyfelünk számára legfontosabb kifejezések tekintetében és azonnal lépünk, ha változtatni kell valamin.

Hogyan lehet javítani?

Ha néhány kulcsszónál elmozdulást tapasztaltál a rangsorolásban, akkor valószínűleg az oldalon belüli optimalizálás az oka. Ebben az esetben keresd fel a szóban forgó oldalakat, és nézd meg, hogyan viszonyulnak a tiédhez.

Ezenkívül, ha a versenytárs nagyszámú kulcsszóval megelőzött, egy alapos webhely-ellenőrzés lehetővé teszi, hogy több olyan stratégiát tárj fel, amelyek elősegítik a versenytárs jobb teljesítményét. Nézd meg, mire összpontosítanak jobban – tartalomoptimalizálásra, backlinkekre, ismertetőkre, webhely-architektúrára vagy bármi másra esetleg?

Megelőzés

Fő versenytársaid nyomon követése majdnem olyan fontos, mint saját webhelyed nyomon követése. Miközben nyomon követed a rangsorokat, és mind az oldalon belüli, mind az oldalon kívüli auditokat futtatsz, tedd ugyanezt a versenytárs webhelyekkel, hogy megértsd SEO-taktikájukat.

Mi SEO irányítópultjainkon folyamatosan ellenőrizzük hogyan változik az általános láthatóság ügyfeleink és a versenytársaik webhelyein. Ha folyamatosan nőnek, az azt jelenti, hogy valamit jól csinálnak. Valószínűleg ennek megfelelően módosíthatjuk ügyfeleink saját stratégiáit is.

 

4. A SERP változásai és a keresési szándék változása

Ha a legmagasabb rangú oldalak organikus forgalma csökken, ennek oka lehet, hogy a keresési szándék megváltozott, így a kódrészlet nem tűnik olyan relevánsnak a lekérdezés szempontjából, mint korábban.

Arra is van esély, hogy a Google közvetlenül a keresési eredmények között kezdett válaszolni egyes céllekérdezésekre.

A Google folyamatosan teszteli keresési eredményeit tudáspanelekkel, bővített kivonatokkal, kérdezz-felelek szakaszokkal, videoklippekkel, termékoldalakkal, álláshirdetésekkel és egy csomó egyéb dologgal. Bár ezek a dolgok előnyösek a felhasználó számára, elszakíthatják a webhely organikus forgalmának egy jó részét, vagy éppen ellenkezőleg, egy bizonyos webhelyet a rivaldafénybe hozhatnak.

Diagnózis

Először ellenőrizd a megcélzott lekérdezések átkattintási arányát a Search Console-ban. A CTR-ek drasztikus csökkenése együtt jár a forgalom csökkenésével, és a SERP-k változásaiból eredhet.

Ahhoz, hogy megtudjuk ügyfelünk áldozatul esett-e a Google SERP fejlesztéseinek, megnézzük a SERP fejlesztések előzményeit. Így választ kapunk rá, hogy ezek közül valamelyik okozhatta-e a forgalom csökkenését vagy a rangsor változását.

Hogyan lehet javítani?

Ha oldalad rangsora fokozatosan csökken a SERP-n, két dolgot kell tenned. Először is értékeld újra az oldal keresési szándékát és célját, hogy megbizonyosodj arról, hogy a megfelelő kulcsszóra helyeződik. Ezután javítsd átkattintási arányát azáltal, hogy vonzóbbá teszed a keresési kódrészletet.

Ez nem egy gyors megoldás, és valószínűleg kísérletezned kell egy ideig, amíg erőfeszítéseid eredményesek lesznek. Bármi legyen is a helyzet, keresd fel a kérdéses SERP-et, és nézd meg, hogy a Te oldalad hogyan viszonyul a versenytársakhoz.

 

Attól függően, hogy mit találsz, valószínűleg néhány extra oldaloptimalizálás segíthet:

  • Optimalizáld címét és meta leírásait célkulcsszavaiddal és kapcsolódó szavaival.
  • Teszteld a kivonatok néhány változatát, hogy kísérletezz a különböző keresési kódrészletek átkattintási arányával. Ez egy jó PPC-vel kapcsolatos hack a Google Ads A/B tesztelésével. Megkeresheted a CTR-t befolyásoló mintákat, és felhasználhatod ezeket az elvihető elemeket az organikus adatokhoz.
  • Keress long tail kulcsszavakat és kérdésszerű lekérdezéseket, hogy nagyobb eséllyel jelenj meg a hangalapú keresésekben.
  • Írj tömör válaszokat kivágható formátumban, hogy megjelenjen a kiemelt részletben.
  • Használd a sémajelölést a kódrészlet gazdag elemekkel való bővítéséhez bizonyos típusú eredményekhez (receptek, vélemények, termékek stb.).
  • Vizuális elemek hozzáadásával további kattintásokat érhetsz el a kép- és videókeresésekből.
  • Tekintsd meg ezt a Google vállalkozásprofil oktatóanyagot, ha webhelyed eltűnt a helyi Térkép rangsorolásáról – röviden elmagyarázza, mi lehet az oka.

Megelőzés

Ha úgy tűnik, hogy a Google új fejlesztései hatással voltak pozícióidra, akkor versenyezhetsz a Google által bevezetett gazdag funkciókkal, vagy megpróbálhatsz azok részévé válni.

Vizsgáld meg SERP-jeid, és ismerd meg saját (és versenytársaid) értékes SERP-funkcióit.

 

Tovább olvasom

Megtekintések száma: 110 | Hozzáadta:: iceman | Címkék (kulcsszavak): seo, linképítés, linképítő, marketing, keresőoptimalizálás | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
avatar