01:20
Összefoglaló: 2022 legfontosabb Google-frissítései (eddig)

Google algoritmus frissítés A Google-frissítések jellege fokozatosan változóban van. Már egyre ritkábbak a főbb, alapvető frissítések, amelyek teljesen felforgatják a keresési eredményeket. Ehelyett egyre nehezebb megkülönböztetni a frissítéseket a „szokásos” SERP-ingadozásoktól, mivel hatásuk csökkenni látszik. Ráadásul a Google évente több ezer apróbb fejlesztést hajt végre a keresésben – és ez a szám folyamatosan növekszik. Ez egyre nehezebbé teszi a keresőoptimalizálók számára, hogy felismerjék a frissítéseket, elemezzék a hatásokat, és ennek megfelelően alakítsák át SEO stratégiájukat. Különösen azért, mert a Google kommunikációja az algoritmusfrissítésekkel kapcsolatban általában homályos és átláthatatlan. Egyre nehezebb számunkra is hasznos és informatív összefoglalót adni a változásokról (a konkrét ajánlásokkal együtt) minden alapvető frissítés után. De hogy a SEO munkánk továbbra is naprakész legyen, nem lehet lemaradnunk az új és fontos fejleményekről.

Ebben a cikkben tehát visszatekintően nézzük át az elmúlt 6 hónap legfontosabb frissítéseit. Azt is elmagyarázzuk, hogy ezek miféle trendeket tükröznek, amelyeket mindenképpen érdemes beépíteni a SEO stratégiájába.  

Akkor kezdjük 2022 első nagy témájával:
Oldal tapasztalat, a Page Experience frissítésének bevezetése az asztali kereséshez.

A Page Experience frissítésével a Google Core Web Vitals körülbelül egy éve a mobilkeresés hivatalos rangsoroló tényezőjévé vált. 2022 februárjában a Google folytatta az asztali keresés bevezetését, amely március elején fejeződött be. A frissítés többnyire ugyanazokat a jeleket tartalmazza, mint a mobil verzió. Az egyetlen tényező, amit az asztali verzió elhagy, az (természetesen) a „mobilbarátság”. Oldalélmény-jelek asztali számítógéphez és mobilhoz. Néhány héttel korábban a Google már hozzáadott egy külön jelentést az „Asztali számítógéphez” a Search Console Core Web Vitals jelentéséhez, hogy a keresőoptimalizálók és a webhelyek üzemeltetői felkészülhessenek a februári frissítésre.

Két új mérőszám érhető el a PageSpeed ​​Insights szolgáltatásban.

Körülbelül két hónappal később a Google kibővítette a PageSpeed Insights eszközt, amely az alapvető webes vitalértékek kiértékelésére használható. Mostantól két új adatot tartalmaz, amelyek lehetővé teszik felhasználói élményének pontosabb elemzését: Time To First Byte (TTFB) és Interaction to Next Paint (INP). Talán már hallott az elsőről, mivel egy ideje létezik. . Az újdonság az, hogy már elérhető a PageSpeed Insights szolgáltatásban. A TTFB azt méri, hogy egy weblap betöltésekor mennyi idő alatt küldi el a szerver az első bájtot. Emiatt ez a mérőszám jó mutatója a szerver válaszidejének. Az INP ezzel szemben egy teljesen új mérőszám, amely egy oldal reakcióidejét méri a felhasználó teljes látogatása során – ellentétben az első beviteli késleltetéssel (FID), amely csak az első felhasználói interakció válaszidejét méri. Általában a leghosszabb általános válaszidő jelenik meg INP-ként. Van persze egy figyelmeztetés: Mindkét mérőszám még kísérleti jellegű, és mindkettőhöz több terepi adatot kell gyűjteni. Egyelőre tehát használja ezeket a mutatókat óvatosan.

A jövőben fontosabb lesz az oldalélmény?

A legújabb fejlemények azt mutatják, hogy a Page Experience relevanciája a Google számára nem fog csökkenni. A Search Console és a PageSpeed ​​Insights új funkcióival még több módja van webhelye felhasználói élményének elemzésére. És még ha a Core Web Vitals még mindig nincs akkora befolyással a keresési eredményekre, meg kell próbálnia ezeket a mutatókat a „jó” tartományban tartani. A felhasználók legalább hálásak lesznek érte. Emellett a Page Experience mint rangsorolási tényező bevezetése annak a jele, hogy a Google arra törekszik, hogy mérhetővé tegye a weboldal felhasználói élményét, és beépítse azt az algoritmusába. Még ha ez a tényező eddig nem is kapott nagy súlyt, egyértelművé teszi, hogy a Google melyik fő célt követi már régóta: a lehető legjobb keresési élményt nyújtani a felhasználóknak. Ehhez pedig elengedhetetlen a jó oldalélmény.

Lényeg: Ha tartós sikereket szeretne elérni a keresésben, nem kell megkerülnie a felhasználói élmény optimalizálását (akár a Core Web Vitals segítségével, akár más módszerrel méri azt). Az oldalhasználati mutatóinak optimalizálásához javasoljuk, hogy tekintse meg a Core Web Vitals Guide-ot, ahol elmagyarázzuk a rossz eredményekhez vezető leggyakoribb problémákat, és azt, hogyan javíthatja ki őket.

Folytassuk a következő nagy frissítéssel, amely konkrétabb fókuszt kapott…

2022. márciusi termékértékelések frissítése Márciusban jelent meg a termékértékelések harmadik frissítése, amely a 2021-es két elődjére épít. A frissítés célja, hogy több jó minőségű termékismertetőt és tesztjelentést jelenítsen meg a termékekkel kapcsolatos keresési lekérdezések eredményei között. A Google így szeretné jutalmazni azokat a tartalomkészítőket, akik valóban hasznos termékértékeléseket adnak webhelyeiken. A Google közzétett egy sor irányelvet, amelyek segítségével jó minőségű termékismertetőket írhat. A frissítések hatással vannak az egyes termékek értékelésére, valamint több termék listáira és összehasonlítására. Egyelőre azonban a frissítéseket csak az angol nyelvű weboldalakra vezették be. A Google azt mondja, hogy nyilvánosan bejelentik, ha készen állnak más nyelvekre. Ha a tartalomstratégiája termékértékeléseket vagy összehasonlításokat tartalmaz, mindenképp érdemes most áttekinteni az irányelveket, és ennek megfelelően optimalizálni a tartalmat. Még akkor is, ha ezeket a frissítéseket még nem vezették be az Ön nyelvére, segítenek megelőzni a negatív hatásokat a jövőben.

2022. májusi alapfrissítés.

A legutóbbi 2022-es frissítés (eddig) egyben a legnagyobb is: május 25-én, körülbelül 6 hónappal az utolsó nagy magfrissítés után, a Google megkezdte a 2022. májusi alapfrissítés bevezetését. Abban az esetben, ha nem ismeri az alapvető frissítéseket: A Google alapvető frissítésekkel az a célja, hogy javítsa a keresési eredmények általános minőségét. A Page Experience frissítéssel ellentétben ezek a frissítések nem céloznak egyedi rangsorolási tényezőket vagy oldalakat. Ehelyett arra törekszenek, hogy javítsák azt, ahogyan a Google általánosságban értékeli a tartalom minőségét. A Google minden alapvető frissítés után ugyanazokat az ajánlásokat nyújtja az érintett webhelyeknek, amelyek elsősorban azt magyarázzák el, hogyan javíthatja webhelye „E-A-T”-ét (szakértelem, felhatalmazás és megbízhatóság).
A 2022 májusi alapfrissítés hatása 24 órán belül egyértelműen érezhető volt. A Semrush szerint azonban a frissítésnek kisebb hatása volt, mint a novemberi alapfrissítésnek – ami azt a feltételezett tendenciát követi, hogy az alapvető frissítések hatása csökken. Csakúgy, mint minden alapvető frissítés után, a keresőoptimalizálók a világ minden tájáról megosztottak adatokat az érintett webhelyekről, és saját elemzéseket végeztek annak kiderítésére, hogy bizonyos webhelytípusok érintettek-e különösen. Bár ezeket az elemzéseket óvatosan kell kezelni, érdekes tendenciákat tárhatnak fel. Íme egy gyors áttekintés a 2022. májusi alapfrissítés elemzéseiről és betekintéseiről:

Néhányan arról számoltak be, hogy az automatikusan generált mesterségesintelligencia-tartalommal rendelkező webhelyeket különösen érintette. A Semrush szerint úgy tűnik, hogy a frissítés nem célzott bizonyos réseket vagy iparágakat. Malte Landwehr SEO szakértő elemzése három fő tendenciát tárt fel. Szöveg helyett videó:
A frissítéssel az olyan videowebhelyek, mint a TikTok és a YouTube, átlagosan 25%-kal nagyobb láthatóságot nyertek.
Szakemberek a generalisták helyett:
A speciális, niche-webhelyeket előnyben részesítették az általánosabb, a témák széles körét lefedő webhelyekkel szemben. Ez arra utal, hogy a Google algoritmusa jobban megértette az EAT-t, és most már pontosabban képes azonosítani a téma szakértőit.
Jobb keresési szándék-egyeztetés:
A Google jobban megértette a felhasználók keresési szándékát, és az egyező eredményeket biztosítja. Marie Haynes is felhívta a figyelmet az EAT fontosságára, és megosztott néhány esetet Twitter-csatornáján. Úgy találta, hogy azok a webhelyek, amelyek már optimalizálták tartalmukat az EAT számára, profitáltak a frissítésből. Lily Ray hasonló következtetésre jutott: A korábbi alapvető frissítések által negatívan érintett webhelyek lassan helyreállnak, miután tartalmi stratégiájukat az EAT köré összpontosították.
Ha május 25. és június 9. között szokatlan mértékben esett a helyezése, akkor mindenképp vessen egy pillantást az EAT-re. Keressen útmutatót arról, hogyan javíthatná oldalai rangsorát az EAT segítségével. De ne feledje, hogy az egyszeri optimalizálás nem lesz elegendő a forgalom helyreállításához. Ehelyett holisztikus pillantást kell vetnie webhelyére, és el kell gondolkodnia azon, hogyan javíthatja annak általános minőségét.

Összefoglalva:

A 2022-es frissítések eddig két fő SEO-trendet erősítenek meg, amelyek már egy ideje kialakulóban vannak: az EAT és a felhasználói élmény.
Eleinte az EAT-t gyakran elutasították, mint olyan problémát, amely csak az YMYL webhelyekre vonatkozott – a „pénzed, életed” webhelyekre, amelyek olyan kényes témákkal foglalkoznak, mint az egészségügy és a pénzügyek. De nagyon világossá vált, hogy a Google kitart a koncepciója mellett. Mára minden típusú tartalom esetében releváns lett (különböző mértékben). A felhasználói élmény témája sem fog eltűnni a közeljövőben.

Ne várjon túl sokáig tehát, mielőtt elkezdene dolgozni ezeken a kérdéseken! Lehet, hogy a következő Google-frissítés már a kertek alatt lopakodik.

Megtekintések száma: 1139 | Hozzáadta:: iceman | Címkék (kulcsszavak): keresőoptimalizálás, google frissítés, seo, algoritmus | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
avatar