21:58
Google (alap) frissítések: minden, amit tudnia kell

Google alapfrissítésekUtolsó frissítés: 2023. november 29.

Észrevette-e, hogy organikus keresési forgalma néhány óra vagy nap alatt drasztikusan megváltozott? Lehetséges, hogy webhelyét érintette egy legutóbbi Google-frissítés. A Google frissítései komoly csapásokat mérhetnek azokra a vállalkozásokra, amelyek bevételükhöz organikus forgalomra támaszkodnak, pl. online hirdetéseken, társult linkeken vagy termékek online értékesítésén keresztül.

Főleg a Google „alapfrissítései” közismertek hirtelen és jelentős hatásukról, ami miatt a webhelytulajdonosok gyakran elgondolkodnak azon, hogy mit csináltak rosszul, és hogyan állíthatják helyre keresési forgalmukat. Ezért ebben a cikkben a következőkről fogunk beszélni:

- Mi az a Google (core) frissítés?
- Mit kell tennie, ha elérte a Google (alap) frissítése.

- Hogyan lehet helyreállítani a Google frissítéseit (és felkészülni a jövőbeli frissítésekre)?

A cikk elolvasása után tudni fogja, mit kell tennie annak érdekében, hogy a Google-frissítés után visszanyerje a helyezését, elkerülje a vállalkozására gyakorolt jelentős hatásokat, és felkészítse webhelyét a jövőbeni frissítésekre!



Mi az a Google frissítés?
A Google keresőmotorja összetett algoritmusok segítségével rangsorolja keresési eredményeit, több száz különböző tényezőt figyelembe véve. A Google évente több ezer alkalommal módosítja ezeket a tényezőket és általában a keresőmotorját. Ezek a folyamatban lévő módosítások hatással vannak a keresési eredmények megjelenítésére, a rangsorolási tényezőkre, a keresési szándék felismerésére és még sok másra. Ezeknek a frissítéseknek a többsége kisebb változtatás, amely nincs észrevehető hatással az általános SERP-re. A Google azonban évente többször is jelentős frissítéseket indít, amelyeket hivatalosan is bejelentettek, és amelyek gyakran jelentős hatással vannak a keresési eredményekre. A fontosabb Google-frissítések ismert példái bevezették az oldallal kapcsolatos élményt rangsorolási tényezőként, befolyásolták a helyi keresést, vagy javították a Google-nak a keresési szándék megértését. Az alábbiakban ezekkel és más példákkal foglalkozunk.
Mi az a Google Core frissítés?
A Google Core frissítések egy speciális típusú frissítés, amelyet a Google évente többször ad ki. Más nagy frissítésekkel ellentétben a Google Core Updates az alapalgoritmuson, nem pedig az egyes rangsorolási tényezőkön változtat. Míg más frissítések gyakran egyértelműen meghatározott célokat tartalmaznak (pl. új rangsorolási tényező vagy új technológia bevezetése), a Google Core frissítései a felhasználók által a Google keresőmotortól kapott eredmények általános minőségének javítására összpontosítanak. Részei a Google azon törekvésének, hogy releváns és hiteles tartalmat mutasson be a keresőknek. A Google mindig bejelenti az új alapvető frissítést a Twitteren keresztül, és a megjelenés hónapja és éve szerint nevezi el (pl. „2022. májusi alapfrissítés”).
 

2023. novemberi értékelések frissítése november 8-án kezdődött

A 2023. novemberi alapfrissítéssel egy időben a Google megkezdte a 2023. novemberi véleményfrissítés bevezetését. A Google szerint ez volt az utolsó alkalom, hogy hivatalosan is bejelentettek egy értékelésfrissítést, és a jövőben ezek csak rendszeresen, bejelentések nélkül fognak megtörténni. A Search Engine Land szerint ez a lépés arra utal, hogy az értékelések frissítési folyamata egy valós idejű rendszer felé halad. Ennek eredményeként a webhely változásai – akár pozitívak, akár negatívak – gyorsabban megjelenhetnek a Google értékelési rendszerében, mint korábban. Ha tanácsot szeretne kapni a frissítés kezelésével kapcsolatban, tekintse meg a Google jó minőségű vélemények írására vonatkozó irányelveit.

2023. novemberi alapfrissítés november 2-28

Úgy tűnik, hogy a Google frissítéseinek sorozata nem áll le. Az elmúlt három hónap 4 frissítése után a Google november 2-án kiadta a 2023. novemberi alapfrissítést. A Google elmagyarázta, hogy az utolsó (októberi) alapfrissítés után olyan hamar megjelent, mert egy másik alaprendszert célzott meg. mint az előző frissítés. Ezzel a bejelentéssel a Google egy „Kérdések és válaszok a Google Keresés frissítéseiről” című kiadványt is közzétette, amely megválaszolja a gyakori kérdéseket arról, hogy a Google hogyan és miért végzi el ezeket a frissítéseket, és mit érdemes figyelembe vennie, ha webhelyét érinti a frissítések. A Search Engine Land szerint a frissítés keményen és gyorsan beütött, az első effektusok szinte azonnal láthatóak voltak közvetlenül az indulás után. A bevezetés szokatlanul sokáig tartott – egy Core frissítés bevezetése általában körülbelül két hétig tart. John Mueller, a Google munkatársa elmondta, hogy ennek többek között biztonsági okokból volt az oka.

2023. októberi alapfrissítés október 5-19

Alig egy nappal a 2023. októberi spamfrissítés bejelentése után a Google megkezdte a 2023. októberi alapfrissítés bevezetését is. Ez a frissítés volt a 3. Google Core frissítés 2023-ban, és jelentős ingadozást okozott a SERoundtable szerint. Ezenkívül panaszok érkeztek arra vonatkozóan, hogy a másolt és lekapart tartalom a tartalom eredeti forrásánál magasabb rangot kapott a frissítés után. Jelentős kihívást jelent ezen alapvető frissítés elszigetelt hatásának elemzése, mivel az októberi spamfrissítéssel egy időben jelent meg. Tekintettel erre az átfedő közzétételre, a Google némi magyarázattal szolgált azok számára, akik negatív hatásokat tapasztalnak. Kijelentették, hogy ha nem tesz közzé spamet, akkor minden negatív hatásnak az alapfrissítéshez kell kapcsolódnia. A méretet tekintve ez valóban jelentős frissítés volt, ezt számos adatszolgáltató megerősítette. Nehéz volt azonban jelentősebb trendeket megfigyelni a frissítés által érintett iparágak típusait illetően, mivel párhuzamosan megjelent a spam frissítéssel.

2023. októberi spamfrissítés október 4-20

A frissítés célja a Google spamészlelő rendszerének fejlesztése bizonyos típusú spamek és nyelvek esetén. Különösen azokat a webhelyeket célozták meg, amelyek álcázást, automatikusan generált vagy lemásolt spam tartalmat, valamint feltört webhelyeket használnak. Az ilyen tartalmak észlelését javítottuk olyan nyelveken, mint a török, vietnami, indonéz, hindi, kínai és mások. Erről további információt a Google Keresőközpontban talál.

2023. szeptemberi hasznos tartalomfrissítés szeptember 14-28

Ez a frissítés a harmadik „Hasznos tartalomfrissítés”, és célja a Google hasznos tartalomosztályozójának javítása. A Hasznos tartalomfrissítésről szóló cikkünkben többet megtudhat a Google hasznos tartalomrendszeréről és arról, hogy mit kell tennie, ha eltalálták.

2023. augusztusi alapfrissítés augusztus 22-szeptember 7

Több mint 5 hónap telt el a legutóbbi Google Core frissítés óta, a Google augusztus 22-én kiadta a „2023. augusztusi alapfrissítést”, amely szeptember 7-én fejeződött be. Attól függően, hogy melyik rangsorolási adatszolgáltatót nézi, úgy tűnik, nincs valódi konszenzus abban, hogy ez egy kis vagy nagy alapvető frissítés volt-e. A frissítés hatásának elemzését az is megnehezíti, hogy a frissítés általában magas volatilitás időszakában jelent meg. Lily Ray SEO szakértő elemzése szerint a frissítés a következő tendenciákat mutatta: A felhasználók által generált tartalommal rendelkező webhelyek nagy nyilvánosságot kaptak. Növekedést tapasztaltak az „Tapasztalatot” mutató webhelyek, illetve csökkenések a tapasztalattal nem rendelkező webhelyek esetében. Ez azt mutatja, hogy a Google most beépíti a nemrég hozzáadott tapasztalati tényezőt az E-E-A-T értékelésébe. A kormányzati és az oktatási szektor, amely általában magas E-E-A-T, szintén javult.

2023. áprilisi értékelések frissítése április 12-25

A 2023. áprilisi véleményfrissítés a Google korábbi termékértékelési frissítéseinek fontos kiterjesztése volt. Ez a frissítés nem csak a termékértékeléseket érintette (mint korábban), hanem minden típusú véleményt (például szolgáltatásokról, médiáról, utazási célpontokról stb.). A Google minőségi termékértékelések írására vonatkozó ajánlásait is frissítettük, hogy általánosságban lefedjék a „kiváló minőségű értékeléseket”. Ez azt jelenti, hogy mostantól a Google értékeléseinek frissítései egyre több webhelytulajdonos számára lesznek relevánsak.

2023. márciusi alapfrissítés március 15-28

Március 15-én a Google bejelentette a 2023. márciusi alapfrissítést a Twitteren keresztül, amely március 28-án fejeződött be. A korábbi alapvető frissítésekhez képest a frissítés nagyon erős hatással volt a keresési eredményekre. Lily Ray SEO-szakértő szerint a frissítés megmutathatja a Google minőségértékelési irányelveinek legújabb frissítésének hatásait, amely magában foglalta az E-A-T kiterjesztését E-E-A-T-re. Azok a webhelyek, amelyek egyértelműen az első kézből szerzett tapasztalatokat mutatják be, profitáltak a frissítésből. Elemzése azt is megmutatja, hogy a szótár- és referenciaoldalak, valamint az e-kereskedelem, utazás, vélemények, egészség és szórakozás kategóriák különösen érintettek. Amit még érdemes megemlíteni: a frissítés vesztesei közé tartoznak azok a webhelyek, amelyek pusztán információkat gyűjtenek más webhelyekről anélkül, hogy saját terméket/szolgáltatást kínálnának. Ez fontos irányt mutat egy olyan időszakban, amikor egyre több mesterséges intelligencia által generált tartalom árasztja el az internetet.

2023. februári termékismertetők frissítése február 21-március 7

A 2023. februári termékvélemények frissítés a Google hatodik termékértékelési frissítése. E frissítések célja, hogy javítsák a Google által a termékismertetőket közzétevő webhelyek értékelését. A korábbi termékismertető-frissítésekkel ellentétben a februári frissítés először érintett az angoltól eltérő nyelveket. Emellett a keresési eredményekre gyakorolt hatás erősebb volt, mint a korábbi verziók esetében.

Hogyan lehet visszaszerezni pozicióit a Google frissítései után (és hogyan készüljön fel a jövőbeli frissítésekre).

Ha eltalálta egy friss Google-frissítés, először a következőt kell tennie: gyűjtsön össze minél több információt a frissítésről, és ne essen pánikba. Mindig van mód a forgalom helyreállítására – csak némi erőfeszítést és türelmet igényelhet. Az elért frissítéstől függetlenül öt alapvető lépést kell megtennie a helyreállításhoz:
- Olvassa el a Google útmutatásait a legújabb frissítéssel kapcsolatban!
- Vessen egy pillantást a SEO szakértők és hatóságok elemzésére!
- Ellenőrizze, hogy a változások hogyan érintették webhelyét!
- Kövesse a Google irányelveit az adott frissítéssel kapcsolatban!
- Fogja meg kedvenc koffeintartalmú italát, és várja a gyógyulást!

Hogyan néz ki ez a gyakorlatban?

Nézzük meg a Google 2022 augusztusi hasznos tartalomfrissítését:

1. A Google Keresőközpont megosztott egy bejegyzést arról, amit az alkotóknak tudniuk kell. Amit az alkotóknak tudniuk kell a Google hasznos tartalomfrissítéséről
2. Miután elolvasta, keresse fel az olyan forrásokat, mint például a Hasznos tartalomfrissítés bejegyzésünk, ahol elemzéseket és a frissítésre adott reakciókat olvashat.
3. Most, hogy tudja, miről szól a frissítés, vessen egy pillantást saját projektjeire: olyan eszközöket használhat, mint a Google Analytics vagy a Google Search Console, hogy lépést tartson webhelye rangsorolásában bekövetkezett változásokkal és forgalma állapotával.
4. Ha ez érintette a tartalmát, nézze meg a Google által a frissítésre vonatkozó hivatalos útmutatójában szereplő pontokat, és ellenőrizze, van-e olyan tartalom a webhelyén, amelyet a Google esetleg „nem hasznosnak” tart. Ha igen, érdemes időt szánni a törlésére vagy frissítésére. Ezután már csak tölteni kell egy koffeines italt, és meg kell várni, hogy helyreálljon a forgalom. (És amíg vár, gondolkodhat azon, hogy hasznosabb tartalmat készítsen az Ön szakterületén.)
5. Vizsgálja meg, hogyan lehet helyreállítani egy Google Core frissítést a GIPHY-n keresztül.

Az alapvető frissítések egyedinek számítanak. Ahogy a Google minden egyes alapfrissítés után hangsúlyozza, nincs gyors javítás a helyreállításhoz, ha az organikus keresési forgalom súlyosan megüti a Google alapvető frissítését. Ennek okát már az elején említettük: a Google alapvető frissítései nem az egyes rangsorolási tényezőket célozzák meg, hanem megváltoztatják a Google alapvető algoritmusát. A Google alapvető frissítéseinek célja mindig a Google keresési eredményeinek jobbá tétele a felhasználók számára. Ez pedig azt jelenti, hogy a Google tanácsai mindig ugyanott kezdődnek: a tartalom fejlesztésével.
Tegyen egy lépést hátra, és próbálja meg értékelni webhelye általános minőségét ahelyett, hogy egy adott rangsorolási tényezőre összpontosítana. Ahogy el tudja képzelni, ez egy folyamatos munka – nem egy egyszerű gyors megoldás.

A Google az alapvető frissítésekre vonatkozó hivatalos útmutatójában felvet néhány kérdést, amelyek segíthetnek felmérni tartalmai minőségét. A kérdések mind egy alapelvhez kapcsolódnak, az „E-E-A-T”. Tegye meg az alapot a felépüléshez az E-E-A-T segítségével Az E-E-A-T a tapasztalat, szakértelem, tekintély és megbízhatóság rövidítése. Ez nem egyéni rangsorolási tényező, hanem összefoglalja a kiváló minőségű tartalom koncepcióját, amelyet a Google az alapvető frissítéseivel szeretne jutalmazni. Az E-E-A-T szempontjából jól teljesítő tartalmak a téma tapasztalt szakértői által írt tartalmak, amelyek megbízhatóak és elismert szakmai értékűek.
A fogalom történelmileg nagyon fontos volt a Google által „a pénzed vagy az életed” (YMYL) címkével ellátott webhelyek esetében. Ezek az oldalak olyan témákkal foglalkoznak, amelyek segítenek bennünket életünk fontos döntéseinek meghozatalában, például pénzügyi vagy egészségügyi oldalak. De az elmúlt néhány évben a koncepció egyre fontosabbá vált minden típusú webhely esetében.
Amikor értékeled a tartalmaidat, mindig tedd fel magadnak a kérdést: Megbíznál-e eléggé ebben a tartalomban ahhoz, hogy valós döntéseket hozz az alapján? Biztonságosan megadná hitelkártyaadatait egy másik webhelyen ezzel a tartalommal? Ha ezek közül bármelyikre kemény nem a válasz, akkor van tennivalója. Részletes útmutatót adtunk a tartalom E-E-A-T javításához itt a blogunkon. E-E-A-T útmutató a Seobility blogon Ha követi ezeket az irányelveket, nem egyik napról a másikra javítja a helyezését, de növeli annak esélyét, hogy a jövőbeli Core frissítések során az élre kerüljön, így Ön hosszú távon győztes lesz.

Készítse elő webhelyét a jövőbeni frissítésekre
A jó minőségű tartalom biztosítása nemcsak az alapvető frissítések utáni kilábalásban segít, hanem elengedhetetlen, hogy webhelyét felkészítse a jövőbeni frissítésekre. Mert ha van egy központi téma, amely a Google legtöbb friss frissítésében közös, akkor az a jó minőségű tartalom létrehozásának fontossága, amely pontosan azt adja a keresőknek, amit keresnek. Természetesen ez nem garantálja, hogy soha nem éri Önt egy jövőbeni Google-frissítés. De ez a legkevesebb, amit tehet (amellett, hogy webhelyét optimalizálja), hogy növelje az esélyét, hogy a nyerő oldalon álljon, amikor a Google algoritmus ismét lecsap.

 
 
 
 
 
Megtekintések száma: 86 | Hozzáadta:: iceman | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
avatar