23:05
SEO alapok, keresőoptimalizálás 2022-ben
SEO - linképítés

A SEO jelentése

Mi az a seo? A keresőoptimalizálás, vagy SEO (angolul Search Engine Optimization) lényege, hogy egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre az organikus találati lista elejére, optimális esetben az első helyére juttassuk. Magyarországon a keresőoptimalizálás egyet jelent a Google keresőre történő optimalizálással.

Organikus találati lista?

Amikor keresel a Google keresőben, akkor a találati lista első pár eleme fizetett hirdetés lesz. Ha ide szeretnél bekerülni, akkor neked a Google Ads rendszerben kell hirdetned. A fizetett hirdetések után viszont az organikus - nem fizetett - találatok következnek, ahova már be lehet kerülni keresőoptimalizálással.
 
A fizetett hirdetések után az organikus találati lista következik

A keresőoptimalizálás egy hosszú, véget nem érő folyamat, amivel hosszú távon, ingyenes forgalmat tudunk terelni a weboldalunkra. Ahhoz, hogy az oldalunk minél feljebb jelenjen meg a találati listában, először is technikailag kell rendben lennie. Ha ez megvan, jöhet a tartalom. Nagyon erős, releváns, a keresési igényeket kielégítő tartalomra lesz még szükség, amit minél több erős oldalról jövő backlink támogat. Ebben a cikkben bemutatom a legfontosabb SEO fogalmakat, szabályokat, amik nélkülözhetetlenek 2022-ben a sikeres keresőoptimalizáláshoz.

A SEO előnyei

Szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy a SEO nem egy opció a vállalkozás számára, hanem a SEM (Search Engine Marketing) nélkülözhetetlen eleme.


Miért fontos a SEO?

Vásárlót hoz

A Google-ből érkező kereső nagyobb eséllyel lesz vásárló, mint aki hirdetésre kattintva jön az oldalra.
 

Hosszútávú előny

A kereső első találatai közé bejutni hosszú és nehéz feladat. Éppen ezért a versenytársakkal szemben hosszútávú versenyelőnyt jelent!
 

Költséghatékony

A SEO hosszútávon a legköltséghatékonyabb marketing eszköz, ami akkor is hozza a vásárlókat, amikor nem fut hirdetése!
 

Olcsóbban hirdethet

Egy keresőre optimalizált oldalon a látogatók több időt töltenek, megtalálják amit keresnek. Ugyanezek a szempontok fontos minőségi mutatók a PPC platformoknál is (Google, Facebook). A SEO-nak köszönhetően csökkenthetők a hirdetési költségek és javítható a hirdetési pozíció is.
De ha még mindig nem győztelek meg, jöjjön néhány érdekes SEO statisztika:
  • az emberek 90%-a csak a találati lista első oldalát nézi meg
  • ezeknek az 50%-a a legelső találatra fog kattintani
  • a kattintások közel kétharmadát a top három organikus találat kapja

Google kereső

Ahogy a bevezetőben is írtam, hazánkban a keresőoptimalizálás a Google keresőre történő optimalizálást jelenti és ezt máris megmagyarázom. Azt tudni kell, hogy több kereső motor létezik a világhálón, de a Google részesedése a legnagyobb nálunk. 2020 júniusában a Google kereső részesedése 97.73% volt, szóval kijelenthetjük, hogy a magyarok a Google keresőjét használják.


Mielőtt elkezdenénk a kereső optimalizálást, azzal legyünk tisztában, hogy a kereső algoritmusok nem nyilvánosak. Senki sem tudja hogyan működnek, hogyan rangsorolnak, cserébe viszont állandóan változnak. Mégis az évek tapasztalata azt mutatja, hogy vannak bizonyos alap szabályok, amiket érdemes betartani, ha szeretnénk jó helyen megjelenni a SERP (Search Engine Result Page)-ben.

SEO alapok

A keresőoptimalizálás során legtöbbször négy dolgot vizsgálunk:
  1. az oldal technikai felépítése (technikai SEO)
  2. az oldal tartalma (on-page SEO)
  3. külső hivatkozások száma és minősége (linképítés)
  4. üzlethelyiség esetén (local SEO)
 

Technikai SEO

Ahhoz, hogy a Google algoritmusa egyáltalán megtalálja az oldalunkat és megfelelően olvasni tudja, nagyon fontos, hogy az oldalunk olyan technikai állapotban legyen, ami megfelel a kötelező feltételeknek.
A keresőóriás több eszközt is biztosít weboldalunk ellenőrzéséhez (SEO starter guide, Webmester eszközök, search console, PageSpeed Insight, Mobile Website Speed, AMP validator), de ma már nagyon sok profi SEO eszköz is létezik, amik kimondottan az oldal technikai hibáit derítik fel (SEMRush, Ahrefs, GTMetrix, ScreamingFrog).
Ezek az eszközök az oldalon található linkek és a sitemap segítségével végigjárják, feltérképezik az egész oldalt, és az összes fontos hibára felhívják a figyelmet. Nemrég összeállítottam egy 100-as SEO ellenőrző listát, hogy általában milyen elemeket vizsgálnak ezek az eszközök. Íme néhány fontosabb :
  • gyors oldalbetöltés, mobilbarát tartalom
  • indexálható legyen a tartalom
  • átirányítási láncok, hurkok kerülése
  • robots.txt, sitemap.xml formai hiba
  • 4xx, 5xx státuszkódok kerülése
  • SSL használata
  • AMP hiánya
  • túl nagy JS, CSS fájlok
  • nem tömörített, cachelt fájlok
  • canonical és hreflang megfelelő használata
  • https ne mutasson http-re
 

on-page SEO

Ha technikailag rendben van az oldal, akkor annyit értünk el, hogy megadtuk a keresőrobotnak a lehetőséget, hogy lássa és értelmezze az oldalunkat. Pusztán technikai SEO-val senki se fog a kereső első helyére kerülni! Most elkezdhetünk a tartalommal foglalkozni
A Google úgy fejleszti az algoritmusait, hogy az oldalnak relevánsnak, hasznosnak kell lennie a felhasználó számára. Azt szeretné, ha a felhasználó megtalálná amit keres, ezért azt az oldalt fogja elsőnek megjeleníteni, ami szerinte a legnagyobb valószínűséggel tartalmazza a felhasználó keresésére a választ.
A keresési szándék tehát lényegesen tudja változtatni az organikus találati listát. Sok esetben, hogy kiszolgáljuk a keresési szándékot, elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom írása.
De a tartalom nem minden! Az oldalnak átláthatónak, strukturáltnak kell lennie. Az on-page SEO-ban ezekre figyeljünk oda kiemelten:
  • elsődleges kulcsszóra optimalizáljunk
  • a fő kulcsszó szerepeljen az URL-ben, címben, descriptionben és headingben
  • a képek optimalizálása egy külön fejezet: használjuk a kulcsszót az ALT tagben
  •  mindig legyen tilte és description (igaz ezeket nem mindig veszi figyelembe a kereső)
  • a meta title és description tagek karakterszámára figyeljünk
  • sose duplikáljuk a title és description tageket
  • legyen az oldalban legalább egy H1 heading, ami nem egyezik a title taggel
  • ne legyen duplikált, másolt tartalom
  • legalább 200 szó legyen az oldalon
  • törött belső, külső linkeket, törött képeket kerüljük
  • túl sok belső-külső linket kerüljük
  • használjunk strukturált adatokat (JSON LD)
 

Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás lényeg, hogy megtaláljuk azokat a legfontosabb keresési kifejezéseket, amikre a leggyakrabban keresnek. A kutatás során meghatározzuk a fő kulcsszavakat és a hozzá kapcsolódó hosszabb, úgynevezett long-tail kulcsszavakat. A kulcsszókutató eszközök megmutatják számunkra, hogy az egyes kifejezésekre mekkora a keresési volumen és milyen nehéz rájuk bekerülni.

Kulcsszókutatás tippek

1. Specifikus kulcsszót válassz
A kulcsszókutatás során sokan követik el azt a hibát, hogy olyan kulcsszóra próbálnak optimalizálni, ami nem elég specifikus. Egy általános kulcsszónak nyilván a legnagyobb a volumene, de azzal is legyünk tiszában, hogy ezekre a verseny is nagyobb.
Az okosok a túl sok versenytárssal való versenyzés helyett, a specifikusabb, de könnyebben megszerezhető kulcsszavakra optimalizálnak.
2. Legyen volumene
A kucsszókutatáskor arra azért figyeljünk, hogy tényleg keresett szó vagy kifejezés legyen. Ha minimális rá a kereslet, akkor semmit se érünk azzal, hogy bejövünk rá.
3. Releváns kulcsszót válassz
A vállalkozásod profiljához és az aktuális tartalomhoz egyaránt releváns kulcsszót válasszunk. Ha teljesen más szektorban tevékenykedsz, mint amire optimalizálni szeretnél, akkor nehéz dolgod lesz.
4. Sose csak egy kulcsszóra optimalizálj
Bármilyen tartalmat is állítasz elő, biztos lehetsz benne, hogy nem csak egy kulcsszóra fog megjelenni. Az emberek ezer féle képpen keresik ugyanazt! Ha csak arra figyelsz, hogy a fő kulcsszóra begyere, akkor értékes kapcsolódó kulcsszavaktól, long-tail kulcsszavaktól eshetsz el, amik amúgy lehet, hogy összességében értékesebb forgalmat hoznának, mint a fő kulcsszavad. (Érdekesség, hogy a long-tail kulcsszavak a keresőforgalom 80%-át is kitehetik)
5. Lesz rá megfelelő tartalmad?
Ha az adott kulcsszóra nem tudunk jobb tartalmat nyújtani azoknál, akik jelenleg az top találatok között jönnek, akkor felejtsük el. Csak akkor vegyél fel kulcsszót, ha tényleg jobbat, többet tudsz a témáról írni.
6. Lesz aki linkelni fogja?
Sokan a szövegírást ott rontják el, hogy olyan tartalomról írnak, ami olyan szűk csoportnak szól, amiből nem fog link származni. Miután kész a tartalom, és elkezdene linket építeni, akkor jön rá, hogy elpazarolt idő volt a cikk.

Hogyan végezd a kulcsszókutatást

Broad kulcsszó meghatározása

A kulcsszókutatás első fázisa meghatározni azt a broad kulcsszót, amire tényleg úgy gondoljuk, hogy szeretnénk optimalizálni, mert az tényleg releváns.
 
  1. Nézd meg Search Consolban, hogy jelenleg mire jön az oldalad
  2. Nézd meg SEO toolban, hogy mire jönnek a versenytársak
  3. Nézd meg, hogy milyen kapcsolódó kifejezésekre keresnek még a témában

Ha már megvan az a néhány broad kulcsszó amit megcélzunk, itt az ideje szélesíteni a skálát, tematizálni és kulcsszó csoportokat készíteni.

Kapcsolódó kulcsszavak meghatározása

A lenti példában a “motoros kabát” broad kulcsszót vizsgáljuk meg. A kapcsolódó kifejezéseknél rögtön látjuk, hogy ezt a terméket több féle módon keresik. A mi feladatunk felállítani olyan “alkategóriákat”, amikre optimalizálva ezeket a specifikus kereséseket is el tudjuk hozni.
 
Kulcsszókutatás Ahrefs segítségével motoros kabát kulcsszóraKulcsszókutatás Ahrefs segítségével

A listából látszik, hogy a motoros kabát mellett, a nem, az évszak, a tulajdonság és a márka is jelentős keresési volumennel bír. Ez azt jelenti, hogy a főkategória alá, legalább 3-4 alkategóriát kellene létrehoznunk.

SEO Szövegírás

A szövegírás lényege, hogy a keresési igényt teljes mértékben kielégítő, jó minőségű, szerkezetű és mennyiségű, továbbá megfelelő kulcsszóra optimalizált szöveget írjunk.

Szövegírási tippek

A kulcsszókutatás során volt róla szó, hogy csak olyan kulcsszót válasszunk, amiről tényleg mi tudjuk írni a legjobb tartalmat. Ugyanakkor azzal legyünk tisztában, hogy az érték nélküli tartalom csak spam!
Ha a célod az első pozícióba kerülni, akkor tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
  • Mitől jobb az én tartalmam, mint a jelenlegi első helyezett?
  • Te megbíznál a tartalomban? Szakértő, hozzáértő írta a tartalmat?
  • A weboldalon található hasonló tartalom is? Releváns a tartalom a weboldalra?

A keresési szándékra optimalizálj

A legtöbben abba a hibába esnek a szövegírás során, hogy nem veszik figyelembe a keresési szándékot. Megírják, létrehozzák a tartalmat még azelőtt, hogy megértenénk valójában mit keresnek az emberek azzal a kulcsszóval.
A Google célja, hogy a kereső megkapja amit keres, ezért nagy hangsúlyt fektet a keresési szándékra. Sok százmillió keresést kiszolgált már és pontosan meg tudja határozni egyes kulcsszavak szándékát.
Aki rendszeresen cicás videókat nézeget és keres, az cicás videós tartalmakat szeretne kapni. Aki Xbox 5 ár-ra keres, az valószínűleg vásárolni szeretne, ezért nagy valószínűséggel webáruházakat fog látni a találati listájában.
Hogy kiderítsd milyen keresési szándékra optimalizálj:
  • Indíts egy sima keresést a kulcsszóra
  • Nézd meg milyen jellegű találatok jönnek a top helyeken
  • Milyen rich-snippet elemek jelennek meg a listában
  • Miket ajánl fel a Google kapcsolódó keresésként
 

Legyél az első és utolsó kattintás!

Ha a te tartalmad a legjobb az adott kulcsszóra, és a látogató megtalálja rajta amit keresett, akkor te leszel az utolsó kattintása. Ilyen egyszerű! Ha pedig te vagy az utolsó kattintás, akkor a keresőmotor a te tartalmadat fogja az első helyen hozni, mert látja, hogy a hozzád látogatók megkapják nálad amit keresnek. Így te leszel az első kattintás is!
Természetesen ahhoz, hogy a te találatodra kattintsanak a legtöbben, egy kis ösztönzésre is szükség lesz. És itt jönnek képbe a CTR (átkattintási arány) növelési technikák.
Az átkattintási arányra a következő elemek lehetnek hatással:
  • Meta title
  • Meta description
  • URL
  • Breadcrumbs
  • Képek, videók
Meta cím ajánlás:
  • 50-60 karakternél nem hosszabb
  • Fő kulcsszó lehetőleg az elején
  • CTR ösztönző

Meta leírás ajánlás:
 
  • 120-130 karakter körül
  • Egyedi szöveg, kulcsszóval
  • Kattintásra ösztönző

URL ajánlás:
 
  • Tartalmazza a kulcsszót
  • Max 200 karakter, minél kevesebb könyvtár
  • Beszédes, olvasható legyen
  • Dinamikus paramétereket hanyagoljuk
  • Speciális karaktereket, nagybetűket ne használjunk
 

Milyen hosszú legyen a szöveg?

Sokan mondják azt, hogy nem a hossz számít. Én ezzel vitatkoznék. Ahhoz, hogy a lehető legtöbb kérdésre megadd a választ, és még a long-tail kulcsszavakra is legyen megfelelő tartalmad, ahhoz bizony sokat kell írni.
Rengeteg tanulmány igazolja, hogy a hosszabb tartalom jobban teljesít a Google keresőben. Viszont ezek az oldalak nem azért teljesítenek jobban, mert hosszabbak, hanem azért, mert:
 
  • Teljes mértékben választ adnak a keresőnek
  • Megválaszolják az összes felmerülő, kapcsolódó kérdést a témában
  • Megbízhatóan, hiteles információkkal támasztja alá a leírtakat
  • Minőségi kapcsolódó tartalmat nyújt a témához
 

Használj Schémát

A schémák az olvasó számára láthatatlan kódrészletek, amik a Google algritmusainak és kereső motorjainak segítenek a tartalom megértésében. Ezek használatával biztosak lehetünk benne, hogy a kereső megfelelően értelmezi a tartalmunkat, továbbá extra megjelenéseket nyerhetünk a SERP-ben.
A leggyakrabban használt schémák:
 
  • Article
  • Local Business
  • Breadcrumbs
  • Product
  • Q&A (FAQ)
  • Review
  • How-to
  • Video
 

Belső és külső linkek használata

A Google a linkeken keresztül térképezi fel a weboldalakat. Minél több belső link mutat egy egy tartalomra, annál fontosabbnak feltételezi. Minél több értékes külső link mutat rá, annál hitelesebbnek. Ezért fontos, hogy próbáljunk a tartalmunkra minél több, releváns belső oldalról hivatkozni.
Belső linkek elhelyezésére több módszer létezhet:
 
  • Helyezzük el menüben, footerben, oldalsávban a linket
  • Linkeljük kategória oldalról (ezek több linkerőt adnak át)
  • Keressünk korábbi releváns témákat az oldalunkon és helyezzünk el azokban linket
  • Optimalizáljuk kulcsszóra az anchor szöveget
  • Linkeljük saját releváns tartalomra a cikkből
 

Tartsd frissen a tartalmad!

Az egy dolog, hogy sikerült jó helyezést elérned egy cikkel, de azt meg is kell tartanod! Ahhoz, hogy az idő múlásával is releváns, aktuális legyen a cikked, frissítened kell. Még az örökzöld témáknál is előfordulhat, hogy változik valami, amivel bővíteni, frissíteni kell a cikket.
A Google több dolgot is figyel azzal kapcsolatban, hogy mennyire friss a tartalmad:
 
  • Publikálás dátuma
  • Utolsó módosítás dátuma
  • Milyen gyakran változik a tartalom
  • Milyen gyakran kerül új tartalom publikálásra
  • Milyen gyakran kap új linket a tartalom

További szövegírási tippeket olvashatsz itt.

Linképítés

Ha az oldal technikailag és tartalmilag rendben van, akkor egy dolog marad hátra, a backlink profil erősítése. Backlinknek nevezünk, minden olyan külső hivatkozást, ami az oldalunkra mutat.
Ez lehet pr cikk, közösségi média, hírlevél, kommentek, értékelések, megosztások, stb. A linképítés azt jelenti, hogy megpróbálunk minél több erős, releváns oldalról hivatkozásokat szerezni. Az linképítés során azt vizsgáljuk, hogy:
 
  • mennyi backlink mutat az oldalunkra?
  • milyen erős oldalak hivatkoznak ránk? (UR, DR)
  • hogyan hivatkoznak ránk? (ugc, sponsored)
  • milyen szöveggel hivatkoznak ránk? (Anchors)

Összességében elmondhatjuk, hogy minél erősebb oldalak hivatkoznak ránk, annál jobb a helyzetünk a keresőben. Nem feltétlenül jó a backlink halmozás! Simán lehet, hogy valakinek csak pár backlinkje van, viszont ezek nagyon erős, releváns oldalakról és ezzel megveri a több ezer gyenge backlinkes oldalakat.
Kerüljük a linkgyűjtő oldalakat! A Google nem szereti ezeket, annyira nem, hogy ezekért akár bünti is járhat. Persze különbséget kell tennünk linkgyűjtő oldalak között is. Például a Startlapot te hova sorolnád?
Elvileg az is linkgyűjtő oldal, mégis nagyon sokan regisztrálnak be rá és nem kapnak büntetést. Még! Könnyen lehet, hogy jön egyszer egy algoritmus frissítés, és ezek az oldalak büntetést fognak kapni. Ugyanakkor, ha a linket kattintják emberek, akkor mégis csak releváns lehet és felülbírálhatja magát az algoritmus.
 
A startlap vajon linkfarm?

Az oldalunkra mutató linkek az egyik legerősebb hatást gyakorolják a rangsorunkra. A linkekre úgy kell tekinteni mint egy szavazat. Minél erősebb, megbízható és hiteles oldal hivatkozik ránk, annál erősebb a szavazat is!
A mai világban a botoknak és a spam oldalaknak köszönhetően szinte nem létezik olyan weboldal amire ne mutatna valamilyen link. Éppen ezért terjed az a nézet, hogy a Google a ránk mutató hivatkozásoknak kb. a felét veszi csak figyelembe.

Milyen linkeket nem vesz figyelembe a Google?

  • A nofollow attribútummal ellátott linkeket
  • Ha a linkelőt felvettük a disavow listánka
  • Irreleváns oldalról, tartalomról jön
  • Spam tartalomból jön
  • Nem természetes képződésű
  • Google büntetés alatt lévő oldalról jön
  • Manipulációból keletkező linkek
  • És még sok egyéb…

Magától nem fog jönni!

Még a Google is azt mondja, hogy írd meg a tartalmat a lehető legjobban és biztos lehetsz benne, hogy jönni fognak a linkek. Hát nem! Túl sokan vagyunk már akik tartalmat állítunk elő és ha mindenki csak várna a csodára, az senkinek se lenne jó.
Ha jól akarsz jönni a keresőben, akkor igenis promózni kell az oldalt, bemutatni a legszélesebb körnek. Ha nem is ismerik az oldalad, azt se tudják, hogy létezik, akkor ki kivatkozna rá?

Linképítés tippek

1. Link gap analízis
Ennél a módszernél rákeresünk a kulcsszavunkra, és egy SEO eszközzel megnézzük, hogy az első 3 találat milyen olyan oldalakról kap linket, ahonnan mi nem. Eztuán már csak annyi a feladatunk, hogy mi is megpróbáljunk ezektől linket szerezni. Ezt megtehetjük úgy, hogy írunk egy jobb tartalmat és beajánljuk a miénket.
2. Törött backlinkek keresése
Szintén SEO tool segítségével megkeressük a versenytársak azon linkjeit, amik töröttek, vagy már nem működő oldalra vezetnek. A feladatunk felkeresni a linkelőt és ajánlani a saját oldalunkat helyette.
Ezt a módszert alkalmazhatjuk a saját 404-es oldalaink megkeresésére is. Ha olyan oldalra kapunk linket, ami már nem elérhető, akkor ezt megfelelően át kell irányítani, így nem veszik el a linkünk.
3. Vendégbloggolás
A leghatékonyabb, ugyanakkor az egyik leg időigényesebb linképítési módszer. Ilyenkor egy komplett cikket kell írnunk más oldalára, amibe elhelyezhetjük a ránk mutató linket. Ha a cikk értékes, és meg tudod szólítani vele a célcsoportodat, akkor a link segítségével értékes látogatókat is szerezhetsz.
4. Említések keresése
Keresd meg azokat az oldalakat, akik link nélkül említik a márkádat és kérj tőlünk linkelést. Természetesen kötelezni nem lehet, de egy kedvesen megírt levéllel a márka említésed könnyen kaphat egy linket is. Ehhez hasznodra lehetnek a Google parancsok.
5. Nem linkelt képek keresése
Gyakran előfordul, hogy a saját képedet valaki kérdezés nélkül használja a saját tartalmában. Ezeket megkeresve simán jelezhetjük, hogy csak link elhelyezésével használhatja a képünket.
6. Facebook csoportok
Keress a témádhoz kapcsolódó Facebook csoportot és oszd meg a cikked, kérd a véleményüket. Hasznos dolog lehet ezeket a csoportokat böngészve megkeresni a legpörgősebb témákat, és azokról írni.
7. Statisztikák publikálása
Az újságírók imádják a statisztikákat. Ha a tartalomba tudsz ilyet tenni, akkor nagy valószínűséggel át fogják venni és a linkek sem maradnak el.
A linképítésről bővebben itt olvashatsz.

Local SEO

Local SEO-ra (magyarul: helyi keresőoptimalizálás) akkor van szüksége a vállalkozásnak, ha a terméke vagy szolgáltatása egy bizonyos területre (országra, régióra, városra) korlátozódik, vagy csak egyszerűen szeretne felkerülni a térképre. Ezekben az esetekben lehetőségünk van úgy optimalizálni, hogy a látogató a keresési helyének megfelelő valós, releváns és megbízható információkat kapjon.
A local SEO két elemből tevődik össze:

Tartalmi optimalizálás

A tartalom optimalizálása során, ha helyi kereséseket szeretnénk célozni, akkor a következő tippeket érdemes betartani:
  • A Meta Title Tag ne csak a kulcsszót tartalmazza, de a várost, régiót is
  • A Meta Description Tag szintén tartalmazza a várost, környéket
  • Az oldal tartalmában egyértelműen jelenjen meg a név, cím és telefonszám és ha kell, akár a GPS koordináták.
  • Ha az oldalon képek vannak az üzletről, tegyük az ALT szövegbe a várost és a kulcsszót
  • Illesszünk be az oldalba Google Maps térképet, megjelölve rajta a pontos címet.
  • Helyezzünk el az oldalban a címre vonatkozó strukturáls adatokat

Google My Business

Google My Business fiókot bárki regisztrálhat, aki szeretne bekerülni a Google adatbázisába. És adatbázis alatt itt főként a Google Maps térképet értem. Tehát, ha szeretnél a Google térképen megjelenni, akkor kell egy Google Cégem fiók. A fiók beállításánál ezekre kiemelten figyelj:
  • Ha nem a tevékenységednek megfelelő kategóriát választasz és kiderül, akkor ezzel félrevezeted a keresőt és saját magadnak ártasz
  • Az összes információt adjuk meg amink csak van. Ide értem a nyitvatartást is.
  • Mutassuk be a vállalkozás jó minőségű képekkel.
  • Helyezzünk el backlinket a leírásban.
  • Nagyon fontos, hogy ugyanazt a címet adjuk meg, ami a weboldalon is szerepel!
  • Helyezzünk el az oldalban a címre vonatkozó strukturáls adatokat
  • Kérjük meg az ügyfeleket, hogy értékeljenek minket!
 
A környéken biztos megtalálnak
 

Hogyan mérd a SEO eredményt

Ha már elvégezted az összes SEO elem ellenőrzését, javítását, akkor a Google saját eszközében a Search Console-ban ellenőrizheted, hogy a felhasználók számára az adott kulcsszóra milyen helyen szerepel az oldalad. A performance fülön látod, hogy milyen kereső kifejezéssel jöttek az oldaladra. Ha letöltöd a listát, akkor pedig a keresőbeli helyezésedet is láthatod.

Ezeken felül nagyon sok tool áll rendelkezésre a kulcsszavak figyelésére, követésére. Egyszerűen csak betöltjük a főbb kulcsszavainkat és az eszközök historikusan figyelni fogják ezeknek a viewablilty és pozíció mozgásait. Igény esetén még riasztást is kérhetünk, ha adott kulcsszóra valamiért kikerülünk a top találatok közül.

Mindig legyél naprakész

A keresőoptimalizálás egy véget nem érő folyamat, ahol a szabályok folyamatosan változnak. Aki nem követi a mindennapi SEO hírek alakulását, azok lemaradnak! Ezért nagyon fontos, hogy kövessük a legnevesebb SEO szakértőket, SEO blogokat, iratkozzunk fel SEO levelező listákra és Youtube csatornákra.

 

A cikk szerzője: Csentes Zoltán

Megtekintések száma: 1394 | Hozzáadta:: iceman | Címkék (kulcsszavak): linképítés, keresőoptimalizálás, seo, linképítő katalógus | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
avatar