04:38 Népszerű linképítési taktikák, amelyeket javasolt kerülni | |
Egyszerűen fogalmazva, a keresési algoritmusok a linkeket két típusra osztják:
Hacsak a Google meg nem erősíti, nem állíthatjuk határozottan, hogy a Google valamennyi leírását általánosan használja. Ennek figyelembevételével érdemes megfontolni egy 2003-as leírást, az információkeresést múltbéli adatok alapján. Az irányelv leírja a webhelyek olyan változásainak nyomon követését, amelyek spam jellegű tevékenységre utalhatnak. Az egyik jel, amelyet a kereső nyomon követ, a meglévő weboldalakra mutató hivatkozások hozzáadása. Számos olyan webhely létezik, amely linkeket árusít, és viszontlinkeket ad a már meglévő weboldalakhoz, ezeket nem nehéz észrevenni, és eltávolítani a linkdiagramból.
Ez a linképítés egy olyan módszere, amikor egy linképítő vagy maga a vállalkozás kedvezményeket kínál az egyetemi hallgatóknak a termékekre, cserébe az egyetem weboldaláról származó linkért. Ez a linképítés olyan formája, amellyel a Google már több mint egy évtizede foglalkozik. Például a jelentések szerint az Overstock.com webhelyet a Google megbüntette 2011-ben a barter linképítés ezen konkrét formája miatt. Az Overstock.com vagy valaki, aki náluk dolgozik, egyetemi kedvezményeket ajánlott fel a termékoldalaikra mutató linkekért cserébe. Az Overstock.com szerencsétlenségére a dokumentum nyilvánvalóan tartalmazta a tájékoztatás szövegét az Overstock.com termékoldalaira mutató hivatkozásokkal kapcsolatos utasításokkal. Az eredeti PDF már nem létezik, de az Archive.org-on látható volt egy pillanatkép róla. Az utasítások elárulták, hogy a linkek nem természetesek. Amint az a WebmasterWorld incidensről szóló értekezésből is látható, ez a taktika sérti a Google irányelveit; ha ez számít neked, akkor ne tedd.
Az ingyenes termékek felajánlása egy linkért cserébe a fizetett linkrendszer egyik változata. Ez a taktika szintén illegális lehet, mert szembe megy az USA Kereskedelmi Bizottságának (FTC) szabályaival, amelyek tiltják az olyan vélemények vagy ajánlások közzétételét, amelyekért termékekkel, mintákkal vagy egyéb kompenzációval fizettek. Linkért cserébe ingyenes termék felajánlása így a Google szemét is szúrhatja, mivel nem követi az irányelveket.
Ez a linkelési séma magában foglalja egy író felvételét, aki linkeket illeszt be egy harmadik fél webhelyén közzétett cikkbe. Az író fizetést kap attól a cégtől, amelyik felvette a tartalomírót. Az írót viszont titokban egy másik fél is megfizeti a link beszúrásáért. Lényegében kétszer fizetnek egy cikkért. Az ilyen típusú cikklinkek általában nem árulják el, hogy a linkért fizettek az írónak, ez megsértheti a fentebb említett kereskedelmi irányelveket. A vonatkozó rész így szól: „A képviselőnek fel kell fednie kapcsolatát, amikor termékeit a hagyományos hirdetési médián kívül reklámozza (leginkább olyan megjelenések esetében, amelyeket a fogyasztók nem ismernek fel fizetett hirdetésként). Ugyanez az útmutatás vonatkozik a szakértői a blogokon és webhelyeken közölt cikkekre is.” A kereskedelmi irányelv kimondja, hogy ha a hirdetés nem hozható nyilvánosságra (mivel rejtett megállapodás), akkor az a hirdetés nem létezhet. „Ha a közzététel nem lehetséges egyértelműen és szembetűnően, akkor az adott hirdetést nem szabad terjeszteni, azt a platformot pedig nem szabad nyilvánosságra hozatalt igénylő hirdetések terjesztésére használni.” Ha a cikkekben található linkekért fizet egy tartalomírónak, az egy linkséma, és kézi műveletet eredményezhet, ha a Google észreveszi. Előfordult már, hogy ez a gyakorlat hírcikkekbe is bekerült, ami utóbb hírnévrontó fejfájást okozott.
Mi az a Link Bait Link Building? A link csalizás egy régi taktika, amelyet korábban fejlesztettek ki, hogy linkeket szerezzenek sokezernyi embertől, akik akkoriban blogoltak. A taktika azon az elképzelésen alapul, hogy olyan tartalmat kell létrehozni, amelyet mások érdekesnek találnak, és a népszerű webhelyeken megosztanak, így arra kényszerítik ezeket a webhelyeket, hogy az eredeti tartalomra hivatkozzanak.
A szponzori link a linkvásárlás egy olyan formája, ahol az ember talál egy szervezetet, amely adományokat fogad el, és cserébe a szervezet az adományozókhoz kapcsolódik. Ez a fajta linképítés már régóta létezik. Ez a taktika 2006 körül népszerű volt, de elavult, és nem sokkal később le is állt. Nemcsak hogy nem működik, de ha elég sokszor előfordul, kézi műveletet eredményezhet. És ha ez nem lenne elég, akkor nézzük a Google-t képviselő John Mueller szavait a jótékonysági szponzori linkekről egy webmester-hangoutban: „Ha a cégével különböző klubokat és webhelyeket szponzorál, ahol úgy tűnik, hogy az elsődleges szándék az, hogy linket elhelyezzenek, akkor az internetes spam-csapat esetleg lépéseket tehet."
A PageRank és a link rangsoroló algoritmusok azt vizsgálják, hogy a web hogyan kapcsolódik egymáshoz. A Google elkészíti az internet térképét, majd valószínűleg létrehozza az úgynevezett szűkített linkgrafikont, amely többnyire nem spam linkekből és oldalakból áll. Majd a rangsorelemzés részeként témakörönkénti mezőkbe rendezi a webet. Az tudományos linkek nagyszerűek, ha a cél a [kulcsszó kifejezés] + tudomány rangsorolása. Az ilyen típusú hivatkozásokkal az a probléma, hogy irreleváns kontextusuk van. A legtöbb olyan webhely, amely tudományos-hivatkozást épít ki, nem a tanulmányokról szól. Olyan tevékenységekre mutatnak, mint pl. a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvédek. Nincs relevancia az iskola és a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvédre mutató hivatkozás között, ezáltal nincsen ereje a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvéd keresési kifejezés rangsorolásához. A Google az ilyen típusú oldalakat a tanulmányokra vonatkozó keresési kifejezések alapján rangsorolja, ami az érték mértéke. Ez viszont haszontalan a cégtulajdonosok számára, mert a linkek nem a vállalkozásukra vonatkoznak, hanem a tanulásra. Ha egy személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvéd olyan oldalakat linkel, amelyek relevánsak a [pizza éttermek] keresési kifejezésre, akkor a webhelyét [személyi sérülést okozó pizzázó] kategóriába sorolhatják. Ezáltal a pizzéria linkje nem kívánatos a személyi sérülésekkel foglalkozó ügyvéd weboldalán. Ugyanez a relevancia-probléma vonatkozik az tanulmányi hivatkozásokra is. A keresőoptimalizáló azt mondhatja, hogy egy .edu formátumú hivatkozás növeli az oldal domain tekintélyét – növeli a „bizalmat”, és hogy az .edu hivatkozások különlegesek. Ez viszont három oldalról is hibás:
Az egyik legrégebbi és elavult linképítési trükk a jelvények linképítési stratégiája. A linkstratégia jelvénye a díjátadó stratégia és a widget-stratégia egy változata. Az ötlet az, hogy létrehozzanak egy hamis díjat, majd azt olyan webhelyeknek ítéljék oda, amelyek az Ön képes jelvényét jelenítik meg, és így hirdetik ki őket győztesnek. A trükk az, hogy megadja nekik a jelvényt és a kódot, amely egy rejtett linket tartalmaz a webhelyére. Fuss, amilyen gyorsan csak tudsz, bármely SEO-tól, aki azt mondja, hogy a jelvények trükkje hasznos linképítési taktika. Ez a kapcsolatépítési stratégia annyira elavult, hogy ha levegőt veszel rá, összeomlik és szétrobban. A jelvények linképítési technikája hasonló a widgetek technikához, amelyre a Google 2016-ban kifejezetten felhívta a figyelmet. Ez azért hasonló, mert mindkét esetben a linkkészítő valami értékes dolgot ad (díjat, látogatószámlálót), és visszakényszeríti a linket az eredeti webhelyre. A taktika azon alapul, hogy a gazdafelület az Ön tartalmától eltérő okokból hivatkoznak az Ön webhelyére, ami ellentétes a Google „jó minőségű, releváns linkek” ajánlásával.
A blogbejegyzés kommentjéhez csatolt felesleges hivatkozás annyira rossz linképítési taktika, hogy ellene a keresők 2005-ben létrehoztak egy „nofollow” nevű linkattribútumot. Nem indokolt olyan taktikát alkalmazni, amelyet 2005-ben már elégettek. Annak ellenére, hogy a „nofollow” attribútum csupán utalás, nem méltányolható, ha a 2004-es időkhöz hasonlóan spammeljük a megjegyzéseket. Csak azok mondják, hogy működik, akik komment spam szolgáltatásokat árulnak.
A lejárt domain vásárlása régi taktika. Ez egy olyan taktika, amely 2003-ig jól működött, amikor is a Google elkezdte visszaállítani a lejárt domainek PageRank értékét. A lejárt domainek PageRank értéke akkoriban visszaállt. Amikor a Google frissítette az algoritmusát a PageRank visszaállítására, a PageRank pontszámot megjelenítő Google eszköztár már azt mutatta, hogy nem történt PageRank átvitel. Lényegében tehát 2003 óta nem hasznos a lejárt domain átirányítása és nem működik a linkjelek elszívása.
Ez a szponzori kapcsolatépítési taktika egy változata. Ezzel a taktikával az a probléma, hogy a linkek irrelevánsak. A keresőoptimalizáló megpróbálja meggyőzni Önt arról, hogy a domain jogosultsága, a bizalom és az .edu varázslat elősegíti a webhely jobb rangsorolását, de ezeket az állításokat már hamisként dokumentálták.
A cikk könyvtárak és a vendégblog szolgáltatások révén történő szakosodás olyan taktika, amikor egy aktív linkért cserébe tartalmat kínálnak közzétenni egy szolgáltatáson keresztül. Volt idő, amikor a cikkeket közvetítő oldalak népszerűek voltak.
Míg a csalárd vendégblog küldés egyértelműen sérti a Google irányelveit, a vendégként közzétevő cikkírók azt tapasztalhatják, hogy linkjeik nem működnek (jó esetben), vagy webhelyeik kézi műveletekkel járó büntetést kaphatnak (rosszabb esetben a helyezés elvesztését eredményezve).
A widget-hivatkozások a tervezett linképítés egyik legrégebbi formája. Sok évvel ezelőtt, amikor ez a taktika működött, egy bizonyos egészségügyi állapotra a legjobban besorolt webhely egy ügyvédi oldal volt, amely az egyetemek látogatószámlálóit osztotta ki weboldaluk alján. A látogatószámláló widget az ügyvédi oldalra mutató hivatkozást tartalmazott. Ez a taktika több évig működött, aztán megszűnt. Amikor a WordPress népszerűvé vált, sokan más típusú hasznos widgeteket is használni kezdtek, hogy az emberek hozzáadhassák webhelyeiket. Az időjárás-kijelzőhöz, hírekhez, RSS-hírcsatornákhoz és egyéb widgetekhez való beépülő modulokat úgy hoztak létre, hogy azok egy valaki webhelyére mutató hivatkozást eredményezzenek. A Google hivatalosan közzétett egy blogbejegyzést, hogy figyelmeztesse ezt a technikát alkalmazókat. A widget linkek azon ötletek közé tartoznak, amelyek jól hangzanak késő este a konyhaasztal körül, de a gyakorlatban felgyorsítják a kézi műveletek büntetésének bekövetkeztét.
A sajtóközlemények hasznosak egy vállalkozással kapcsolatos fontos hírek bejelentéséhez. Az érték abban rejlik, ha egy hírszervezet a sajtóközlemény alapján hírt tesz közzé. Az érték nem szerepel a sajtóközleménybe ágyazott linkekben. A Google dönthet úgy is, hogy figyelmen kívül hagyja az ismétlődő tartalomban található hivatkozásokat, mert fájdalmasan nyilvánvaló, hogy a többszörös tartalmú sajtóközleményekben szereplő linkek nem képviselik azt a minőséget, hogy valódi linkjelek legyenek. John Mueller, a Google munkatársa azt állítja, hogy a sajtóközlemény linkjeit a Google figyelmen kívül hagyja. Ez nem jelenti azt, hogy a webhelyek ne tegyenek közzé sajtóközleményeket. A sajtóközlemény egyik módja annak, hogy hírt adjon valamely vállalkozásról.
A fórumok általában minden tagnak létrehoznak egy profilt. Amikor egy tag választ tesz közzé vagy kérdést tesz fel egy fórumon, a fórumbejegyzésben szereplő neve egy hivatkozássá válik, amely az adott tag profiloldalára mutat vissza, amely tartalmazhatja a tag életrajzát és egy linket a webhelyére vagy blogjára. Moderátorként és sok fórumtulajdonos barátjaként elmondhatom, hogy az online közösség adminisztrátorai ismerik a link szórókat, akik azért regisztrálnak egy fórumra, hogy eldobjanak egy-egy linket a profiljukból. Könnyen felismerhető, és sok webhely megakadályozza, hogy a Google feltérképezze a tagi profilokat, és/vagy nofollow-t adjon hozzá a tagi profilban található hivatkozásokhoz. Mindenesetre ez egy gyenge minőségű hivatkozás, nulla relevanciával. Ez nem egy igazi link.
olyan haszontalan és spam, amennyire csak egy link lehet. A weboldal rangsorolási jelének NULLA kontextusa van. Hülyeség egy ilyen hivatkozást linképítési taktikának tekinteni. Véleményem szerint, aki ezt a taktikát ajánlja, annak hitelességi problémája van.
A felhasználó által generált tartalommal (UGC) rendelkező webhelyek olyan platformok, amelyek lehetőséget kínálnak a nyilvánosság számára a témák megvitatására. Ilyenek például a fórumok és platformok, például a Quora és a Reddit. Egyes spamküldők például kérdéseket tesznek fel vagy válaszolnak, majd hivatkozást adnak hozzá a bejegyzésükhöz. A moderátorok egyik feladata ezeken az UGC-platformokon, hogy szemmel tartsa azokat a fórum spammereit, akiknek egyetlen tevékenysége a promóciós tevékenység. Egyes keresőoptimalizálók azt mondják, hogy mindenki számára előnyös, ha válaszol egy kérdésre, majd egy másik webhelyre mutató hivatkozást ad hozzá, mondván: „És ezen a webhelyen további információk találhatók!” Közel húsz éves fórum-moderátori és szerkesztői tapasztalatom alapján bátran állíthatom, hogy sok moderátor általában spamnek fogja tekinteni az ilyen viselkedést. Egyszerűen nem minőségi közösségi magatartás, amikor valaki megjelenik, linket tesz közzé, majd eltűnik. Pozitívabb megközelítés azonban az lenne, ha egyszerűen megjelenne a közösség jó tagjaként szakértelméről, tekintélyéről és megbízhatóságáról azáltal, hogy segítőkészen válaszol a kérdésekre, és a közösség hosszú távú és elkötelezett tagjává válik anélkül, hogy promóciós linkeket tenne fel.
| |
|
Összes hozzászólás: 0 | |