22:50 Tartalom a nagy király | |
Honlapján elsődleges információhordozó a szöveges tartalom. Kevés a mutatós külső, ha a látogató minimális vonzó tartalomra lel az oldalon. 1. A termék, szolgáltatás bemutatásaA honlapra érkező látogató nagy valószínűséggel egy keresőből, vagy másik honlapon talált linket követve érkezik az Ön honlapjára. A látogató célja, hogy a lehető leggyorsabban azonosítsa, hol jár. Önnek tehát villámgyorsan tudatnia kell vele: Ön jó helyen jár, nálunk megtalálja, amire szüksége van. 2. Kiemelés, tagolásA látogatók a honlapokat gyorsolvassák, azaz szemükkel pásztázva leginkább végigszaladnak rajtuk, támpontokat, kapaszkodókat keresve. A tagolatlan szövegek olvasása fárasztó, így megértésük alacsonyabb hatásfokú, ezért a szövegben minden gondolatrész kapjon külön bekezdést, és a szöveget köztes alcímek tagolják. A legfontosabb kifejezéseket javasoljuk kiemelni speciális (félkövér vagy dőlt) szedéssel. Azonban ne essen túlzásba a honlapkészítés során: egy oldalon maximum háromféle méretet használjon, és használja a szöveges szerkesztőben lévő címsorokat. 3. A keresők és kulcsszavakAz emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket (kulcsszavakat) használja Ön is a honlap készítése során. A kulcsszavak sűrűsége 2-6% legyen az adott honlapon, oldalon. 1 vagy 2 szóra, kifejezésre optimalizáljon. A google kereső előnyben részesíti ha az adott kulcsszó ki van emelve, mint címsor, mint félkövér karakter, és mint link ( akár mint menüpont ) érhető el a honlapon. Az alábbi oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy egy adott kifejezésre hány keresés indul el a google keresőben, ezen információ segíthet az ideális kulcsszó kiválasztásában: Ha nagyon nagy a harc egy kulcsszó tekintetében mérlegeljen, és amennyiben lehetőségei engedik használja a következő tippeket:
Honlapja keresőkben elfoglalt helyezését javítani tudja az oldalára mutató linkek használatával. Keresőoptimalizálási módszerekről bővebben a “Keresőoptimalizálás” cikkben, linképítési módszerekről pedig a "Linképítés" cikkben is tájékozódhat. 4. A honlap beosztása: fordított piramis elvA fordított piramis elv módszertana szerint a lényegesebb információk kerüljenek a szöveg elejére, ezt követően jöjjön a kifejtés. Azaz a szöveges tartalmat úgy célszerű a honlapján beosztani, hogy a legfontosabb információk kerüljenek a nyitóoldalra, míg a szűkebb közönségnek szóló, részletesebb információk a megfelelő aloldalakon legyenek megtalálhatóak. Így a túlságosan részletes információk nem terhelik fölöslegesen az általános információkra kíváncsi érdeklődőt. 5. Végül, de nem utolsósorbanOlvassa át a honlapot újra és újra, javítsa ki a nyelvtani hibákat, rövidítse le a mondatokat! Olvastassa át kritikus ismerőseivel is! A még mindig problémás részek használatkor kerülnek felszínre.
A folyamatos visszajelzések alapján bővítse a honlap Gyakran Ismételt Kérdések menüpontját, és ha szükséges, helyezzen el több magyarázó szöveget, illusztrációt, segédletet az oldalán.
| |
|
Összes hozzászólás: 0 | |