Szerző: Varga Péter
Első kérdés:
egyik konkurensünk megelőz minket a találati listán, úgy,
hogy a weboldalán semmi nyoma keresőoptimalizálásnak és sokkal rosszabb
minőségűnek látszik ebből a szempontból. Mik a lehetséges okok ilyen
esetekben?
Sokszor találkozok hasonló kérdéssel SEO fórumokon.
Két eset van.
Egyik esetben a kérdező félreértékeli a konkurens weboldalát, másik amikor tényleg "turpisság” van a dolog mögött.
Konkrétan, csak konkrét példára lehet válaszolni, de nézzük mit érdemes áttekinteni első körben:
- A vizsgált kulcsszóval megegyező a konkurens weboldalának a domain neve?
Közismerten kiemelt előnye van a kulcsszavas domaineknek a
rangsorolásban, a keresési kifejezéssel való teljes egyezés esetén, ami
részben magyarázat arra a jelenségre is, hogy a nemzetközi domain piacon horribilis összegekért cserélnek gazdát domain nevek olykor.
Egy kis kölcsönhatással is van egymásra a két dolog, ezáltal a Google is
jobban bízik az "értékes” nevekben, hogy kevésbé lesznek majd spam
célokra felhasználva.
Másrészt komoly problémákat jelenthetne, ha SEO technikákkal egyes
brandeket meg lehetne előzni a saját nevükre a keresőben. Képzeljük el
az Index.hu vagy az OTP Bank lecsúszna az első helyről a találati listán
a saját nevére, komoly bizalomvesztésre adhatna esélyt a kereső
irányában.
- Van-e a konkurens weboldalára 301-es (permanent redirect) átirányítás, korábban tartalommal rendelkező és a kifejezésre jól rangsorolt domainről. (ez sajnos nem ellenőrizhető egyszerűen)
Történet egy ilyen megoldást alkalmazó Black Hat SEO történetről.
- Hasonlítsuk össze a konkurens portálon lévő és a saját portálunk szöveges tartalmát. Saját portálunk szöveges tartalma egyedi, nem található meg más oldalakon vagy más domainek alatt duplikált tartalom formájában?
- A SEO bizalmi és tartalmi tényezőiről szóló írást javaslom még átolvasásra. Fontos szempont az is, hogy a rangsorolt oldal milyen domainen és milyen tartalmi környezetben van. Legocsmányabb spam kifejezésekre általában jó bizalommal rendelkező blog portálok aloldalain gyártott oldalak szerepelnek jó helyen a Google-n.
- Összefüggésükben többet számítanak az oldal technikai és tartalmi jellemzői SEO esetén, mint egyes faktorok kiemelve, külön-külön.
Attól még, ha a konkurens oldalainak nem keresőbarát a címsora – ami SEO
esetén egy fontos paramáter alapban -, nem feltétlen lesz vesztes
helyzetben az oldal csak emiatt, sokat számít a tartalom rész, amelynek
osztályozásához számos összehasonlítási alapja van a keresőnek.
Soha nem lehet elég jó a tartalmunk, mindig van mit javítani rajta, mind SEO tekintetében, mind a felhasználók javára.
|