16:06
A linképítés fontos szempontjai / 2016

Google iránymutatás

 

A Google hogyan vizsgálja a linkeket?

Mivel a Google helyezések javítása az elsődleges célunk, ezért a linkek rangsorolási elveivel tisztában kell lennünk. A Google kereső a következő módon osztályozza a linkeket:

  • Figyelmen kívül hagyja a rangsoroláskor
  • Büntet érte és rontja a helyezéseket a keresőben
  • Beszámítja a rangsoroláskor és javítja a helyezést

Linképítés alkalmával erre feltétlen figyeljen!

Ha linképítésen töri fejét, akkor jó ha néhány, nem is olyan furfangos kérdést tesz fel magának. A válaszokból Ön is meg tudja állapítani, helyes vagy helytelen módszerekkel dolgozik.

  • A Google irányelveknek megfelelő módszereket használ?
  • Milyen terjedelmű szöveget, cikket fog írni, illetve annak minősége, tartalma milyen színvonalú lesz?
  • A cikkeket befogadó weboldal milyen tulajdonságokkal rendelkezik, pl milyen gyakran kerülnek fel új tartalmak, közösségi oldalakon mennyire aktívak, mikor kapott és honnan utoljára linket az adott weboldal?
  • A linképítés tartalmaz linkprofil vizsgálatot is?
  • Milyen horgonyszövegeket fog használni?
  • Mennyire Pingvin-biztos a módszer, és mennyire valószínű egy későbbi büntetés lehetősége?
  • Vizsgált-e példa megjelenéseket? Ezzel Ön tapasztalhatja, hogy milyen formában jelennének meg a cikkei és linkjei.
  • Sajtóközlemény készítését is fontolgatja?
  • Vendég blogbejegyzésekkel is képes linkszerzésre?
  • Képes-e olyan tartalmat készíteni amivel linket tud kiérdemelni az Ön weboldala?
  • Használ-e linképítő programot, szoftvert? Ha igen, akkor azzal linkeket generál vagy a linkek vizsgálatát végzi?

A helytelen linképítés veszélyes lehet a vállalkozására

A Google Pingvin megjelenése óta (2012. április 24-én tűnt fel először), már tudjuk a linkek veszélyesek is lehetne a weboldalak számára. Ez a legrosszabb esetben olyan büntetéssel járhat, ami a keresőből jövő forgalom lenullázását is jelentheti.

Ami megtévesztő lehet sok weboldal tulajdonos számára, hogy vannak technikák, amik jelenleg szépen hozzák az eredményeket, pl.: az olyan PR cikkes vagy prémium cikkes szolgáltatások, amik kifejezetten ebből a célból működnek és semmilyen értéket nem adnak az internetes közösségnek. Ezek tulajdonképpen linképítő oldalak, amelyek - valljunk meg - eléggé hasonlítanak egy linkkatalógus oldalhoz, csak itt terjengősebbek a szövegek.

A másik kényes része a linkfejlesztésnek a horgonyszövegek tartalma. A túl sok linkszöveg ami kulcsszavakat tartalmaz nem éppen a legtermészetesebb módja annak, hogy bárki is linkelné a tartalmainkat. Ezért is fontos egy linkbuilding esetében a linkprofil elemzés ami alapján tudni fogja, mi a helyzet az adott weboldal esetében, és kell-e esetleg linket törölni (disavow tool), vagyis link visszautasítást tenni a Google webmester eszközökben.

Kérdés, hogy ezeket az oldalakat és linkeket mikor fogja a Goolge Pingvin vagy más algoritmusa semmisnek venni. Jobb esetben csak azt tapasztalhatjuk, hogy az ilyen típusú oldalakról jövő linkeket a Nagy Testvér nem fogja beleszámolni rangsoroláskor. Rosszabb esetben viszont fekete pontot fognak kapni azok a weboldalak, amelyek linkjei innét származnak. Mindkét esetben a helyezésromlás és így a látogatottság csökkenés evidenssé válik.

A linképítés ellenőrzése - ez is egy járható út

Ha biztosra szeretne menni, akkor érdemes egy külső szakértővel megvizsgáltatni a fenti kérdésekre kapott válaszokat, de a már eddig kapott linkeket is ajánlatos vizsgálat alá vonni, Már csak azért is, mivel a szeptemberben lefutott a Pingvin 4.0 algoritmus a helyreállítások és a büntetések eltörlése terén nem a megfelelő eredményt hozta, aminek alapján szükségeltetik a hatékonyabb frissítés. Így hát sosem késő a kártékony linkek felkutatása és azoktól való megszabadulás, hogy egy tiszta és a lehető legmakulátlanabb linkhálózattal vértezzük fel a weboldalunk.

 

Megtekintések száma: 1545 | Hozzáadta:: iceman | Címkék (kulcsszavak): Google iránymutatás, seo, linkbuilding, Google, linképítés, linképítő | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
avatar