21:58 Keresőoptimalizálás, SEO 2018 | |
Stratégia felállításaAhogyan az elmúlt időszak során már többször írtam arról, hogy a megfelelő stratégia kialakítása az egyik legfontosabb feladat, ez még jobban kiélesedik 2018-ban is a keresőoptimalizálás során. Ennek nem megfelelő kialakítása vagy hiánya miatt azok a versenytársak, akik ezt már a kezdetekkor elvégzik, biztosan előnyre tehetnek szert. A keresőoptimalizálás 2018- ban sem változik, ugyanarról szól, mint az előző években, amire koncentrálnod kell, az SEO alapok megismerése, megértése. Ha ezt a tudást alkalmazod, már is esélyesebb vagy a versenytársaidhoz képest. Tudnod kell, pontos behatárolással, mi az a terület, amellyel foglalkozol. Teljes lefedettséggel kell rendelkezned a tartalomban, felesleges, oda nem illő témát viszont ne tartalmazzon. Végezz alapos kulcsszókutatást, mik az ügyfelek, látogatók problémái, kérdései, mire várnak megoldást. Ismerd szóhasználatukat és adj egyértelmű megoldást számukra, akár szolgáltatást, információt vagy akár terméket keresnek. Miről szól a honlap?A honlapon technikai SEO rendbetétele és a megfelelő kulcsszavak alkalmazása továbbra is hatalmas jelentőséggel bír. Mindezek mellett azonban egyre nagyobb teret kap, hogy a Google szakértőként, a szakterület tekintélyeként tekintsen a honlapra. A Google szerint számít a rangsorolási tényezőknél a brandépítés. Fontos tehát, hogy a honlap tartalma egy pontosan meghatározott stratégia alapján épüljön fel, legyen fókuszban az adott téma. Ez egyértelmű a Google számára és így az erre releváns kereséseknél előnyben részesíti. A honlap szerkezeteEgy jól felépített honlap már fél siker. Fontos szempont a látogatók könnyedén eligazodjanak a honlapon, megfelelő navigáció segítse őket. Hogyan lehetséges ez? Egy alapos kulcsszókutatás során válaszd ki azt néhány kulcsszót, amely menü vagy kategóriaként a könnyebb navigációt segítve megoldást ad a keresésre. Ezek alá aztán be lehet sorolni az adott tartalmat. Használd ezeket morzsamenüben, oldalsávban, láblécben, ezáltal átláthatóbb lesz weboldalad, a látogatók rövid úton, 1-2 kattintással elérhetik a kívánt tartalmat. Felhasználóbarát környezetA Google nyilatkozatai során a tavalyi évben is többször kihangsúlyozta, hogy a felhasználói élmény biztosítása szintén fontos összetevője a rangsorolásnak. A keresőoptimalizálás 2018- ban is ehhez igazodik. A honlapon lévő tartalmat, nem a keresőrobotok számára kell létrehozni, hanem a látogatóknak. Ezt azt jelenti, ha a honlapra látogatók elégedettek a honlap tartalmával, hosszabb időt töltenek ott és a későbbiekben is visszatérnek oda. Ezt látja a Google és a továbbiakban is előnyben ajánlja a keresésekre és a helyezések rangsorolásakor is előrébb jeleníti meg azt. Az akadálymentes honlap, amely elérhetővé, használhatóvá teszi a honlap szolgáltatásokat a sérültek számára is, rendelkezik olyan felolvasóprogramokkal, speciális eszközökkel, amivel használni tudják az Internetet, szintén fontos szempont az elkövetkező években. SEO barát, minőségi tartalomAz elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az egyik legfontosabb rangsorolási faktor a minőségi tartalom. Mi is az a minőségi tartalom?
Frissítés a tartalombanA régebben megírt tartalmat időnként ajánlott frissíteni, az új információkat, változtatásokat a látogatók számára elérhetővé tenni. Ezt értékeli a Google, hiszen tudja, hogy a frissítéssel az esetlegesen elavult információ kerül javításra. KulcsszavakKulcsszavak a SEO működésének alapkövei, ez nem lesz másképpen keresőoptimalizálás során a 2018- as évben sem. A megfelelő kulcsszó használat nem merül ki egy alapos kulcsszókeresésben, vagy abban, ahogyan a legtöbben használják, ész nélkül ismételgetve a szövegben. Sokan elkövetik a kulcsszóhalmozás hibáját, a keresőrobotoknak jelenítik meg a tartalmat, már- már élvezhetetlen minőségű írásokat közzétéve a felhasználók számára. A Google által használt algoritmusok ma már ennél sokkal intelligensebbek. Felismerik a ragozott alakokat, a szinonimákat és értik a leírásokat, amelyek a kulcsszavakkal kapcsolatosak. Az ajánlott kulcsszó megjelenítés 2,5%- a teljes szövegmennyiségnek. LinképítésFel- fel röppen a hír, hogy a linképítés ma már felesleges a honlapra. Ezzel szemben a Google nyilatkozata szerint ma is az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.
Igaz, lényeges változás következett be az elmúlt évek során. A legfajsúlyosabb változás:
A keresőoptimalizálás során 2018- ban törekedjünk a Google számára is fontos tényezőre:
Mobilbarát weboldalakA reszponzívitás kialakítása már az elmúlt évek során többször elhangzott. A statisztikák során nyert adatokból ma már tudjuk, hogy jelentősen nőtt a mobilokról internetezők száma. Amennyiben nem mobilbarát a honlap, a látogató azonnal elnavigál az oldalról ami a visszafordulási arány romlásához vezet. A mobilbarát tesztet elvégezheted a linken. 2017. októberében a Google megkezdte az első mobil indexelések élesítését. 2018-ra ez a találati oldalakon is láthatóvá válik, láthatjuk a megkülönböztető címkét: “nem mobilbarát weboldal”. GyorsaságA honlap betöltési sebessége továbbra is fontos és egyre fontosabb lesz a látogatók szempontjából. A lassú betöltésű honlapok felett eljárt az idő. A látogatók egyre türelmetlenebbek és a gyorsabb betöltésű oldalakat preferálják, a lassúakat otthagyva. A Google egyenlőre a nagyon lassan betöltődő oldalakat részesíti hátrébb sorolásokkal, de várhatóan majd ezek is nagyobb jelentőséget kapnak majd. A honlap betöltési sebességét itt leellenőrizheted. Hangalapú keresésekEgyre több felhasználó használja a hangalapú keresést. Fontos, hogy a honlap kialakítása során a tartalmi és technikai feltételek adottak legyenek a hangalapú keresésekre is. HTTPSA HTTPS használatának fontosságáról is egyre többet nyilatkozik a Google szóvivője. Jelenleg a tapasztalatok szerint még nem rangsorolási tényező, de hamarosan ez is olyan szempont lesz, amiről nem árt időben gondoskodni. Lokális SEOMár a 2017- es évben is érezhető újítás, a lokális SEO jelentős eredményeket hozott a keresési találatok között. A felhasználók a kulcsszavakra kapott keresési találatok között a helyi vagy a közelben lévő vállalkozások találatait, honlapjait kapja meg. A lokális SEO megerősítéséhez mihamarabb vedd használatba a Google Cégem alkalmazását, még mielőtt a konkurencia tesz azt. Strukturált adatokGerry Illyés nyilatkozata szerint 2018–ban a keresőoptimalizálásban kiemelkedő figyelmet kap a strukturált adatok. A schema.org segítségével a Google az indexelés során jobban megérti miről szól a honlap, ez pedig helyezésjavulást is eredményezhet. Erről bővebben Szuhi Attila az ite.hu alapítója írt. Közösségi médiaSzintén Gary Illyés a Google szóvivője nyilatkozta, hogy fontos, hogy az emberek hogyan viszonyulnak a honlaphoz. Azt is elmondta, hogy az oldalon látható hozzászólások SEO szempontból hasznosabbak, mintha ugyan ezek a közösségi médián jelennének meg. Ettől függetlenül már most levonható következtetés, hogy a közösségi média szereplés során kapott lájkok, megosztások azt mutatják a Google számára, hogy a felhasználók szeretik a honlapot, szívesen osztják meg a tartalmat, hasznosnak ítélik. Fontos tehát, hogy jelen és aktív tagja legyél a közösségi médiának, ezzel segítve a keresőoptimalizálást 2018- ban is.
Mire figyelj 2018- ban a SEO területén összefoglalvaA keresőoptimalizálás 2018- ban is kiemelkedő fontosságú minden vállalkozás számára az online világban. A látogatottság növeléséhez, a jó helyeken lévő szerepléshez továbbra is minden honlapot optimalizálni kell a keresőkre és a felhasználók keresési szokásaira egyaránt. Elsődleges szempont a stratégia felállítása, a minőségi tartalom és a honlapra mutató hivatkozások. Ezek nélkül szinte lehetetlen lesz 2018- ban is a megfelelő helyezések elérése. Építs brandet, használj közösségi médiát, legyél jelen a helyi keresések között, használd a lokális SEO-t.
Forrás: honlapseo | |
|
Összes hozzászólás: 0 | |