18:04 Google: Hummingbird algoritmus - Pingvin 2.1 frissítés | |
Mekkora változást jelent a Hummingbird algoritmus?A Google szerverein biztosan radikális változást jelentett egy teljes körű motor csere. Ilyenkor jellemzően nem csak az algoritmus változik, hanem a weboldalakról tárolt adatok, illetve azok tárolási formája is.
Ugyanakkor az új algoritmus motor révén biztosan új lehetőségek nyílnak meg és valószínűleg, a közeljövőben kijönnek algoritmus frissítések, melyek érintik majd a találati listákat. A korábbi keresési mechanizmushoz képest, a Google nagy lépést tett a valódi szemantikus keresés (lehetősége) felé. A szemantikus jelentés alapú keresést jelent, melyre korábbi Hummingbird bejegyzésünkben adtunk is egy gyors példát. Az eddigi SEO stratégia már használhatatlan?Nem, egyáltalán! Az új algoritmusba beépültek a korábbi rangsorolási elvek tapasztalatai, tehát a SEO munkálatok folyamatai alapvetően nem változtak. A finomításokra persze reagálni kell, illetve a SEO munkálatokat ennek tudatában kell folytatni. A SEO ma már nem csak néhány paraméter helyes beállítását jelenti, hanem komplexebb feladatok összessége. A változás az első tapasztalatok és beszámolók alapján elsősorban a kulcsszavak tekintetében történt. Kevésbé kell egy-egy konkrét kulcsszóra "élezni" a tartalmat. A legjobb megoldás az – amit már többször is említettünk – hogy elsősorban a látogatóknak írjuk a tartalmakat és nem a keresőnek. Ugyanakkor továbbra is tartsuk szem előtt a végső célt. Az új algoritmus elsősorban arra törekszik, hogy ne csak konkrét kulcsszavakra adjon releváns találatokat, hanem viszonylag egyszerű kérdésekre adjon választ, már a találati listán. Várhatóan ez elsősorban a mobil kereséseknél lesz nagy előny, hiszen az asztali gépeken egyelőre viszonylag kevesen fognak begépelni egy mondat hosszúságú kérdést. Ezzel szemben az okostelefonok révén, a felhasználók gyakran használnak hang-vezérelt kereséseket. Itt gyakrabban fognak feltenni olyan kérdéseket, amelyekre a Google új algoritmusa egyből választ tud adni. Mire kell még jobban odafigyelni?Mivel egyre elterjedtebbek a mobil keresések, mindent meg kell tenni ahhoz, hogy a mobilos vagy tabletes felhasználók felhasználói élménye minél magasabb legyen. Lényeges megjegyezni, hogy ezek a Hummingbird előtt is fontosak voltak, viszont most már szinte kikerülhetetlenek. Néhány fontos paraméter, ami számíthat ebben a tekintetben:
Megnőtt a különböző médiumok fontosságaA szemantikus web egyik lényege, hogy nem csak a megjelenített tartalom relevanciája számít, hanem egy tartalom jelentése, vagy relevanciája több különböző faktorral együtt nyeri el a végső jelentését. Ha például mobiltelefonokkal foglalkozik az oldalunk, de a külső faktorokból nem ez látszik, akkor a végső jelentés kicsit félresiklik, a weboldalunk nem fog az elvárásoknak megfelelően teljesíteni. A Google egyre inkább integrálja a közösségi szolgáltatását a Google+-t az egyéb szolgáltatásai fölé. Ezzel egy időben az egyéb közösségi médiumok jelentősége is megnő (Facebook, saját blog, Twitter, és a többi). Nagyon lényegesek a különböző értékelések, vélemények, stb. szerte a weboldalunkon és a köré épített médiumokban is. Fontos, hogy a témában a közönségünket minél több médiumon keresztül megtaláljuk. A klasszikus optimalizálási megoldásokat és az egyes közösségi médiumokat tehát kombináltan kell használnunk. Egyre lényegesebb a webergonómia isAmióta léteznek weboldalak rendkívül fontos témakör a webergonómia. Az információk könnyen emészthető formában jelenítsük meg. Könnyen megosztható legyen a felhasználó számára. Az kitűzött célok egyértelműek legyenek és az egész weboldalunk annak elérését szolgálja. Ha például egy webáruházban a látogató már a vásárlás mellett döntött, de nem találja a "Megrendelés", "Kosárba" lehetőségeket, akkor jó eséllyel nem fogja sokáig keresni, hamar tovább áll. Negatív élménye lesz, nem fog visszatérni, nem lesz a közösségünk tagja, és várhatóan maga a vásárlás is elmarad. Mi maradt a klasszikus keresőoptimalizálásból?Nagyon fontos, hogy a klasszikus SEO elemei továbbra is élnek és beleszámítanak a rangsorolási faktorokba. Például:
Merre tart a keresőoptimalizálás?Mint a fentiekből is látszik, egyre komplexebb feladattá válik a
keresőoptimalizálás. A bejegyzésünkben írt szempontok már Hummingbird
algoritmus előtt is fontos volt, de véleményünk szerint ezek a mostanra
még nagyobb hangsúlyt kaptak. | |
|
Összes hozzászólás: 0 | |