A SEO sokat fejlődött az elmúlt években. A Google a Penguin és a Panda frissítések által folyamatosan fokozza a felhasználói élményt a kereső felhasználók számára azáltal, hogy javítja a releváns keresési eredményeket, és csökkenti a spam oldalak megjelenését.
Ha szeretnéd a változásokhoz igazítani SEO erőfeszítéseidet, itt van a 10 legjobb SEO tipp 2013-ra.
1., Hozz létre egyedi tartalmat!
Mindannyian tudjuk, hogy a tartalom a király. Állandóan friss és egyedi tartalmat keres mindenki, beleértve a keresőket is. Tehát ne próbálkozz másolt a tartalommal, készíts elsősorban egyedi tartalmat, amely komoly érték a felhasználók számára. Ha a tartalom kimagasló, nem csak egyre több olvasót szerzel, hanem – természetesen – a keresők is meghálálják neked.
2., Különböző anchor (link, horgony) szövegek
A keresőmotorok ritkuló érdeklődésének, és a weboldal spammé nyilvánításának elkerülése érdekében tedd változatossá a külső és belső horgony szövegeket. A pontos egyezés kulcsszó és horgony szöveg között már kevésbé fontos, mint néhány évvel ezelőtt volt egy weboldalon. Manapság kerülni kell az azonos kulcsszavakat, helyette különböző változatait írd be a kulcsszavaknak. Ugyanígy variáld a cég nevét, a leíró szövegeket, a horgony szöveget és a linkeket.
3., Változtasd meg a linképítési módszeredet!
Úgy kell változnia a linképítési stratégiának, hogy természetesen jöjjenek létre a linkek. Ahelyett, hogy egy elavult, megszokott taktikát alkalmaznál, vess be számtalan, különböző stratégiát a linképítésben.
4., Tedd változatossá a forgalom forrásait!
Valószínűleg hallottad a mondást: „nem teszünk minden tojást egy kosárba”. Nos, ugyanez igaz a forgalmi forrásokra is: magyarán különböző kosarakból kell kínálni a „tojást”. Kétségtelen, hogy a Google a legnépszerűbb keresőmotor, ha netán megbüntetne, gondolj a website túlélésére, ha egy forrást elhagy a keresőmotor, ne omoljon össze a weboldal.
Ha kizárólag egy forrástól függ a legtöbb a forgalom, komolyan meg kellene fontolnod a forgalmi források változtatását, hogy megvédd oldaladat a jövőben, és csökkentsd a kockázatot.
5., Használj szemantikai jelöléseket!
Bár ez nem javítja közvetlenül a helyezéseket a keresési rangsorban, de ezzel a speciális szemantikai (jelentéstani) módszerrel bővülnek azok a részletek a honlapon, amik javíthatják a kattintásokat, és az ügyfelek könnyebben elérik a megfelelő keresési eredményeket.
6., Legyen videó az oldaladon!
Tudjuk, hogy sok ember szívesebben néz videókat a leírások és az értekezések helyett. Így néhány érdekes videóval lehet, hogy könnyebben kerülsz előre a keresési eredmények között. Ez különösen igaz, ha a videódat sokan nézik, és sok a hozzászólás. A tartalmas videó kiemelt forgalmat irányít a webhelyedre.
7., Optimalizáld oldaladat a mobil felhasználók számára!
Előreláthatólag a mobil keresés meghaladhatja az asztali kereséseket 2014-ig. Ezután több látogató éri majd el az információkat okostelefonon vagy tabletten, ezért egyre fontosabbá válik, hogy optimalizálj a mobil felhasználók számára.
Hozz létre a mobil felhasználók számára is megfelelő dizájnt a honlapodon, vagy készíts egy külön honlap megjelenést csak a mobil felhasználók számára. Optimalizálás hiányában elveszítjük a mobilról érkező potenciális forgalmat a honlapunkon.
8., A Google helyek optimalizálása
Egy nemrégiben készült tanulmány megállapította: a fogyasztók negyede használja a helyi keresést naponta egyszer, míg kétharmada legalább 3-4 alkalommal hetente. Egyre több felhasználó választja a helyi kereséseket megközelítésre. Ha nem optimalizálsz a helyi keresésekre, akkor nagy valószínűséggel inkább a helyi versenytársakat találják meg.
9., Javítsd a felhasználói élményt!
SEO a látogatókról szól. Az egyik szempont azonban, amiről gyakran megfeledkeznek a felhasználói élmény.
Megkérdezik: ha egy felhasználó landol a honlapon, nem elegendő? A válasz: nem. Az olyan tényezők, mint az oldal sebessége, a visszafordulási arány és az átlagosan eltöltött idő a honlapon, a használt a keresőmotorok is meghatározóan rangsorolja a keresési eredményeket.
Képzeld magad a felhasználók helyébe és kérdezd meg magadtól is: a felhasználói élmény javítható tovább a honlapon? A weboldalon könnyű navigálni, és az információkat könnyű megtalálni?
Azáltal, hogy javítod a felhasználói élményt, a felhasználók a honlapon maradnak, és természetes módon növelik a forgalmat a webhelyen.
10., Szociális média marketing
A szociális média marketing stratégia pozitív hatással lehet a meglévő SEO stratégiánkra, mert lehetővé teszi, hogy jelen legyünk számos, különböző platformon, megosszuk a hírt a márkát vagy a honlapot.
A Google megemlítette, hogy nem veszi figyelembe a közösségi megosztásokat meghatározóan a keresési rangsorban, de a jelenlét a szociális média oldalakon mindenféleképpen egyre fontosabb.
A fordítás helyenként Ving Chou elképzeléseit tükrözi |