A 2012-es és 2013-as év a változások éve volt a Google algoritmusában. Gyakorlatilag néhány hetente megjelentek hivatalos frissítések, de ezeken kívül is folyamatosan finomítják az algoritmust, amely hol nagyobb, hol kisebb hatással van a találati listákra. Igyekeztünk összefoglalni, hogy az elmúlt időszak változásai alapján vélhetően mire kell majd számítani 2014-ben.
Minőségi tartalom
Ez ma már alapkövetelmény. Sőt azt kell mondanunk, hogy önmagában már sokszor nem is elég a klasszikus értelemben vett minőségi tartalom. Egyre inkább lényeges, hogy azok az információk, amelyeket közlünk a látogatókkal ne csak jó minőségűek legyenek (helyes hangnem, helyesírás, stilisztika, minőségi képek, videók, stb.), hanem meg kell ragadniuk a felhasználókat. Ha az általunk felkínált tartalom, vagy termék nem eléggé hat az emberek érzelmeire, nem eléggé kíváncsiak rá, akkor egyszerűen beleolvadunk majd a tömegbe. Ha egy hangzatos kifejezéssel szeretnénk ezt ábrázolni ezt, akkor ma már nem elég, ha a tartalom rendben van, már "szexinek” is kell lennie ahhoz, hogy eredményesek legyünk.